نماینده مردم املش و رودسر؛
تابناک / نماینده مردم املش و رودسر گفت: با تصمیم نادرست وزیر کشاورزی حرفه چای‌کاری به خاک سیاه نشسته و تولید چای و مزارع زیر کشت به شدت کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۱۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 04 February 2019

تابناک / نماینده مردم املش و رودسر گفت: با تصمیم نادرست وزیر کشاورزی حرفه چای‌کاری به خاک سیاه نشسته و تولید چای و مزارع زیر کشت به شدت کاهش یافته است.

 

اسدالله عباسی نماینده مردم املش و رودسر در مجلس در صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۴ بهمن ماه) مجلس در سوال خود از حجتی وزیر جهاد کشاورزی درباره مشکلات حوزه کشاورزی، مدیران ستادی در شرکت‌های اقماری و… ضمن انتقاد از افزایش مهاجرت روستائیان به شهر‌ها گفت: سن افرادی که در روستا‌ها ساکن هستند امروز به بالای ۴۰ سال رسیده است و به دلیل عدم وجود درآمد و کاهش تولید، قشر جوان از روستا‌ها به حاشیه‌نشینی روی آورده‌اند.

 

وی با بیان اینکه فرزندان این روستائیان در چهارراه‌ها مشغول پاک کردن شیشه‌های اتومبیل‌ها هستند، اظهار کرد: سازمان چای با ۱۵۰۰ پرسنل در سراسر کشور فعال بود، اما جنابعالی و معاونتان در دولت اصلاحات مبادرت به انحلال سازمان چای کرده و در سال ۷۹، طومار این سازمان را در هم پیچیدید.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: چای کاری با تصمیم نادرست شما به خاک سیاه نشست، سازمان چای امروز با ۱۵۵ نفر پرسنل اداره می‌شود و تولید چای و مزارع زیر کشت به شدت کاهش یافته است.

 

عباسی تاکید کرد: در حالی که تورم بیش از ۴۰ درصد است، قیمت خرید تضمینی چای ۴ درصد رشد داشته است.

 

عباسی ضمن انتقاد از نحوه مدیریت شرکت‌های اقماری گفت: به شرکت‌های اقماری وزارت کشاورزی با شایسته سالاری و جلوگیری از رانت‌ها سر و سامان بدهید، اسناد و مدارکی از تخلفات شرکت‌های اقماری مانند سازمان امور عشایر، سازمان شیلات، شرکت بازرگانی داخلی به آقای وزیر ارائه خواهم داد و از ایشان می‌خواهم قول دهند تا به این شرکت‌ها سر و سامان دهند.

 

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر بعد از پایان توضیحات حجتی وزیر جهاد کشاورزی، به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر قانع شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار