کد خبر: ۷۱۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 04 February 2019

تابناک گیلان / «مهدی فرجی» درباره آغاز تهیه‌کنندگی «زینب تقوایی» که در دوره حضور او در شبکه یک سیما صورت گرفته است، توضیحاتی را ارائه کرد.

با نمایش فیلم سینمایی «سمفونی نهم» به تهیه‌کنندگی زینب تقوایی و کارگردانی محمدرضا هنرمند در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، مطالبی درباره تهیه‌کننده این فیلم سینمایی در فضای مجازی منتشر شد که مدعی بود: تقوایی بر پایه نسبت نسبی یا سببی با «علی دارابی» معاون اسبق سیما توانسته به جمع تهیه‌کنندگان بپیوندد.

برای بررسی صحت این ادعا، خبرگزاری فارس با «مهدی فرجی» مدیر اسبق شبکه یک سیما که تقوایی در دوره او اولین تجربه تهیه‌کنندگی سریال را تجربه کرده، گفت‌وگو کرده است.

فرجی در این باره گفت: من در حال حاضر مسئولیتی در سازمان صداوسیما ندارم اما مطالبی که در روزهای اخیر علیه دوست گرانقدرم و معاون ارزنده سازمان آقای دکتر دارابی منتشرشده، کاملاً خلاف واقع است و انصاف نیست که بنده به عنوان مطلع در این باره حرفی نزنم.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ خانم زینب تقوایی به همراه آقای محمدحسین لطیفی طرحی جذاب و طنز به شبکه یک سیما ارائه کرد. این طرح متعلق به سریال «دودکش» بود که به عنوان سریال مناسبتی ساخته شد و در آن مقطع زمانی نیز جزو سه سریال پربیننده تلویزیون شد. این سریال در شبکه یک مصوب شد. آن زمان گروه فیلم و سریال شبکه‌ها دارای استقلال بودند و همه تصمیمات در خود شبکه صورت می‌گرفت، جز سریال‌های الف ویژه که توسط یک تیم کارشناسی که آقای دکتر دارابی تعیین کرده بود، بررسی می‌شدند و در نهایت به ایشان ارائه و در معاونت مطرح می‌شد.

وی تصریح کرد: طبق توضیحاتی که دادم، مجموعه «دودکش» یک سریال الف ویژه نبود، پس تصویب آن هم هیچ ارتباطی به آقای دارابی نداشت. خانم تقوایی پیش از آن در شبکه چهار سیما تهیه‌کننده بود و در قسمت‌های مختلف برنامه‌سازی این شبکه حضور داشت.

فرجی تاکید کرد: خانم تقوایی هیچ نسبت نسبی و سببی با آقای دکتر دارابی نداشت و ندارد. به یاد دارم که در نشست تهیه‌کنندگان سیما که بیش از ۱۰۰ نفر حضور داشتند، آقای دارابی حتی خانم تقوایی را که با ایشان سلام و علیک کرد، نمی‌شناخت. بعد از اینکه آقای دارابی هم از معاونت سیما رفت، ایشان نیز به کار تهیه‌کنندگی در سیما و بیرون از سازمان صدا و سیما ادامه داد.

وی در پایان گفت: از کسانی که چنین مطالبی را در رسانه‌هایشان منتشر می‌کنند تقاضا دارم بیایید با هم عملکرد وی را با نگاهی علمی نقد کنیم و نه بغض‌آلود. برای همه کسانی که قلم در دست دارند آرزوی انصاف دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار