مهرداد بائوج لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 کل کشور برای افزایش 20 درصدی حقوق‌ها در سال آینده، گفت: در لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرد، همان 20 درصد پیش‌بینی شده بود.

وی با بیان اینکه قانون مکلف کرده است افزایش حقوق ها متناسب با تورم سال باشد، ادامه داد:نمایندگان پیشنهادهای مختلفی را برای افزایش حقوق‌های سال آینده ارائه کرده‌اند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اعلام اینکه دولت نیز برای افزایش حقوق‌ها 30 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است، افزود:نمایندگان پیشنهادهای مختلفی برای توزیع این اعتبار به عنوان افزایش حقوق‌ها ارائه کرده‌اند که در زمان بررسی بودجه در صحن علنی پارلمان مطرح خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه فاصله بین پایه حقوق‌ها بسیار زیاد است اگر افزایش 20 درصدی بدون روش پلکانی معکوس اعمال شود بر شکاف بین طبقاتی جامعه افزوده می شود، افزود:در زمان بررسی لایحه بودجه در صحن پارلمان پیشنهادهای از سوی نمایندگان ارائه خواهد شد تا مدل مناسبی برای افزایش حقوق‌ها اعمال شود.