کد خبر: ۷۰۹۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 30 January 2019

تابناک / مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: سد لاستیکی پهلوان بست ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

وحید خرمی از سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود بازدید و بر اتمام طرح‌ها جهت بهره‌برداری در فصل زراعی جاری تاکید کرد .

وی افزود: سدهای لاستیکی پهلوان بست و گالشکلام لنگرود از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۸ درصدی بر خوردار است .

خرمی ادامه داد: سد لاستیکی پهلوان بست با ظرفیت مخزن ۴۵۰ هزار متر مکعب و حجم تنظیمی آب سالیانه ۱/۷ میلیون متر مکعب و ارتفاع لاستیک سه متر و طول تاج ۶۹ متر بر روی رودخانه شلمانرود با هدف توسعه و بهبود آبیاری حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی شالیزارهای منطقه، تغذیه آب زیر زمینی، جلوگیری از کف کنی و بهسازی سواحل رودخانه در حال احداث است .

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان خاطرنشان کرد: سد لاستیکی گالشکلام نیز بر روی رودخانه شلمانرود با حجم مخزن ۴۰۰ هزار متر مکعب و حجم تظیمی سالیانه ۱/۱ میلیون متر مکعب و با ارتفاع سر ریز لاستیکی ۲/۵ متر و طول تاج ۵۳ متر با هدف توسعه و بهبود ۲۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه و ایجاد حوضچه مکش مناسب پمپاژ آب، ساماندهی رودخانه و جلوگیری از برگشت آب شور دریا در حال اجرا است .

وی تصریح کرد: سابقه استفاده از سدهای لاستیکی در دنیا به حدود ۶۰ سال اخیر می رسد و تخمین زده می شود در حال حاضر بیش از چهار هزار سد لاستیکی در مناطق مختلف دنیا ساخته شده است. با توجه به عملکرد مناسب سدهای لاستیکی، مطالعه و ساخت این سدها در نقاط مختلف دنیا در حال افزایش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار