مهرداد لاهوتی مطرح کرد؛
تابناک / یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص مبارزه با فساد گفت: تا همه چیز شفاف نشود نمی‌توان به طور دقیق و درست با فساد مبارزه کرد.
کد خبر: ۷۰۷۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 26 January 2019

تابناک / یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص مبارزه با فساد گفت: تا همه چیز شفاف نشود نمی‌توان به طور دقیق و درست با فساد مبارزه کرد.

 

منتظر می‌مانیم فسادی صورت گیرد، بعد وارد مبارزه می‌شویم / می‌گذاریم اختلاس ۲ هزار میلیاردی صورت گیرد بعد, یک وانت را پر از پرونده و پوشه می‌کنیم و می‌فرستیم قوه قضائیه / تصور من این است که یک عده نمی‌خواهند با فساد مبارزه شود

 

مهرداد بائوج لاهوتی درباره اینکه چرا مبارزه جدی با فساد در طول این سال‌ها صورت نگرفته است و ما همیشه مبارزه حداقلی را با فساد مشاهده کردیم،‌ گفت:‌ برای مبارزه با فساد باید شفافیت وجود داشته باشد و ما تا همه چیز را آن‌گونه که باید شفاف نکنیم مبارزه جدی صورت نخواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که علم و تکنولوژی پیشرفت کرده است و راه بسیاری را مقابل ما خواهد گذاشت که با فساد مبارزه کنیم،‌ بیان کرد: مبارزه ما با فساد این‌گونه است که منتظر می‌مانیم حادثه‌ای رخ دهد و فسادی صورت گیرد، بعد وارد مبارزه می‌شویم.

نماینده مردم لنگرود ادامه داد: به طور مثال می‌گذاریم اختلاس ۲ هزار میلیاردی صورت گیرد بعد ما یک وانت را پر از پرونده و پوشه می‌کنیم و می‌فرستیم قوه قضائیه و می‌گوییم، قوه قضائیه حال نوبت توست که به این پرونده‌ها رسیدگی کنی!

وی تاکید کرد:‌ طبیعی است که قوه قضائیه نتواند این حجم از پرونده را به درستی رسیدگی کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: سیستم مالی در دنیا این‌گونه است هنگامی که فرد می‌خواهد پولی را به حساب بانکی خود واریز کند تا مشخص نشود که منبع این پول کجاست آن را نمی‌پذیرند،‌ این کار مبارزه با پولشویی است.

وی با اشاره به خبرها در مورد دستگیری سطان‌های مفاسد اقتصادی در کشور گفت: این پاسخ کسانی است که در کشور ما ادعا می‌کنند پولشویی وجود ندارد. فلان سلطان را دستگیر می‌کنند که گردش مالی ایشان حدود ۴ هزار میلیارد تومان بود و هیچ حساب و کتابی هم نداشته است؛ این چیست؟

لاهوتی تاکید کرد: اگر شفافیت مالی وجود داشته باشد این اتفاقات رخ نمی‌دهد. تکنولوژی پیشرفت کرده است از ابتدای امر اگر مشخص شود حساب و املاک مسئولان چقدر است، دیگر فسادی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر برای هر نقل و انتقالی که از سوی مسئولان صورت می‌گیرد یک آلارم وجود داشته باشد، دیگر فساد و خلافی صورت نمی‌گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ با توجه به ابزاری که وجود دارد می‌توان مشخص کرد که پول‌ها از کجا آمده است. رسیدگی می‌کنیم اگر از مسیر درست آمده است که مسئله‌ای نیست اما اگر از مسیر درست نیامده بود باید قیچی شود.

وی گفت:‌ تصور من این است که یک عده نمی‌خواهند با فساد مبارزه شود.

لاهوتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه عدم مبارزه شفاف و صریح با فساد چه تاثیری می‌تواند بر پایگاه اجتماعی حاکمیت داشته باشد، اظهار داشت: مردم بدانند همه چیز شفاف و تحت نظر است، همراهی می‌کنند. مگر چند نفر از مسئولان متخلف هستند، ۵ درصد بیشتر که نیست؛ مگر چند درصد در اقتصاد دست به تخلف می‌زنند؟ هنگامی که مبارزه جدی صورت نگیرد، مردم همه را به یک چشم می‌بینند اما هنگامی که مشاهده کنند مبارزه صورت گرفته نمی‌گویند همه صددرصد فاسد هستند.

 

 

منبع: ایلنا
برچسب ها: مهرداد لاهوتی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
پرونده ها یک وانت نیست ، 10 تا تریلی هم بیشتر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
نانشان درپولشویی وفساداست اگر این کارا بکنندان موقع خودشان بایدگدایی کنند یا برگرداند به همان جای اولشان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار