کد خبر: ۷۰۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 14 January 2019

تابناک / رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت:‌ در ۹ ماهه گذشته ۴ هزار و ۲۷۹ میلیون ریال ‌انواع کالای قاچاق در گیلان کشف شد.

 

 
4279 میلیون ریال ‌انواع کالای قاچاق در استان گیلان کشف شد

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ فرهاد دلق‌پوش امروز در سمینار هم‌اندیشی، دفاع و حفظ حقوق بیت‌المال اظهار داشت: نتیجه انجام نظارت‌ها و کنترل‌های مستمر بازرسان اداره کل صنعت، معدن‌ و تجارت گیلان در 9 ماهه اخیر به کشف 4 هزار و 279 میلیون ریال ‌انواع کالای قاچاق منجرشد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از تشکیل 205 پرونده در زمینه قاچاق کالاها در استان خبر داد و عنوان کرد: بازرسان حوزه معاونت نظارت و بازرسی با پاسداری از حقوق مردم ضمن تثبیت شرایط کلی بازار به خوبی در مسیر حفاظت از بیت‌المال و اموال شهروندان فعالیت می‌کنند.

دلق‌پوش با تأکید بر اجرای اصول پیشگیری از وقوع جرایم توسط متولیان امر بیان داشت: بازرسان سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان مجریان برقراری عدالت در سطح جامعه هستند بنابراین برای تحقق این هدف متعالی باید زمینه‌های مساعد در بروز تخلفات و انواع جرایم را کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید
  • محموله سوخت قاچاق در خرم‌آباد کشف شد

  • 758 پرونده قاچاق کالا و ارز در تعزیرات همدان بررسی شد

  • قاچاقچیان چوب و دام در اردبیل نقره داغ می‌شوند

وی وضعیت معیشتی مردم را وابسته به مسئله اجرای صحیح قانون در حوزه تولید و تجارت اعلام کرد و ابراز داشت: اجرای بازرسی‌های دقیق و برخورد با عوامل ایجاد کننده ناهنجاری‌ها در حوزه تولید و مبادلات تجاری می‌تواند در استقرار نظام عدالت اقتصادی کمک شایانی داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان از انجام حدود 9 هزار و 300 مورد بازرسی در این استان خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این فرآیندها در نه‌ ماهه گذشته امسال ارزش ریالی پرونده‌هایی که در حوزه تخلفات و جرایم در استان تشکیل و به تعزیرات معرفی شده‌اند به 120 میلیارد ریال رسید.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان‌ احیاء و بازنگری ارائه خدمات در مجموعه سازمان صمت گیلان را مورد تقدیر قرار داد و اظهار داشت:‌ در حال حاضر سازمان صمت گیلان حدود 62 خدمت را ارائه می‌کند که برخی از این خدمات به جهت ارتباطشان با معیشت مردم از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند.

آقایی ارائه خدمات بخش تولید و صنعت که از زیرمجموعه‌هایی نظیر فرآیند تولید تا عرضه کالاها تشکیل می‌شود را یکی دیگر از اهداف سازمان صنعت، معدن و تجارن گیلان خواند و گفت: بازرسان و ناظران این دستگاه با انجام بدون اشتباه وظایف خود به تحقق راهبردهای اقتصادی مقاومتی کمک می‌کنند.

وی نقش‌آفرینی سازمان صمت استان گیلان در بخش‌ صدور مجوزهای قانونی برای دستگاه‌ها و نهادها و ایجاد اشتغال و ارتقاء سطح معیشت مردم را متذکر شد و عنوان کرد:‌ ایجاد روحیه امید و افزایش اعتماد عمومی در جامعه از دیگر کارکردهای سازمان صمت در استان گیلان است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان لزوم حل مشکل نبود فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد جویای کار را مورد ا‌شاره قرار داد و بیان داشت:‌ اگر این مؤلفه بسیار مهم در جامعه جاری و مشکل بیکاری حل شود ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کنونی در جامعه نابود می‌شود.

آقایی اختلال در نظم بازار و کسب و کار مردم و برخورد بازرسان دستگاه‌های ذی‌ربط با این عوامل را متذکر شد و اظهار داشت:‌ اگر در اثر برخورد برخی چالش‌ها نظارت به خوبی در کشور اجرایی شود علاوه بر تثبیت وضعیت بازار داخلی زمینه افزایش سطح اعتماد مردم به نظام ارتقاء پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار