کد خبر: ۷۰۳۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 14 January 2019
تابناک / چگونگی همکاری در طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) و طرح ملی FΑΝG در استانداردسازی کدهای پستی 10 رقمی برای یافتن نشانی کامل فرد تماس‌گیرنده در هنگام حوادث جهت امدادرسانی از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده در این نشست بود.
 
 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، نشست هماهنگی اجرای کامل طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در سالن اجتماعات فرمانداری رودسر با حضور مدیرکل پست گیلان برگزار شد.

مدیرکل پست گیلان در این نشست با اشاره به اینکه از سالیان دور پست کلمه آشنایی برای مردم در رساندن نامه‌هاست اظهار کرد: امروز با گذر زمان سرویس‌های سنتی، نگاه و خواسته‌های مردم از پست تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه رسالت اداره پست در دولت تدبیر و امید نسبت به سایر دولت‌ها جهش‌یافته است افزود: این اداره در کنار سایر ادارات و دستگاه‌ها مانند ثبت و احوال، ثبت و اسناد و نیروی انتظامی ایستاده و برای خدمات‌دهی به مردم همکاری می‌کند.

مهدی سبحانی با اشاره به اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور (سیماک) در گیلان بیان کرد: این طرح در گیلان به‌صورت پایلوت انجام می‌شود و سه استان گیلان، البرز و کرمان در اجرای این طرح در کشور پیشرو هستند.

مدیرکل پست گیلان با اشاره به اینکه این طرح از سال 93 آغازشده و امروز به مرحله خدمات‌دهی رسیده است تصریح کرد: با اجرای این طرح که از طریق نرم‌افزاری انجام می‌گیرد از مراجعه مردم به سازمان‌ها و ادارات در خصوص صدور مجوزهای لازم برای ساخت‌وسازها جلوگیری و سهولت در کار ایجاد می‌شود.

وی از همکاری 28 دستگاه در اجرای طرح سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور در گیلان خبر داد و افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان و دهیاری‌ها از مزایای این طرح مجوزهای لازم برای ساخت‌وسازها و تقاضای امتیاز آب، برق و غیره بهره‌مند شوند.

سبحانی از اجرای طرح ملی استانداردسازی یا FΑΝG در گیلان خبر داد و گفت: در این طرح کد پستی 10 رقمی آدرس‌ها استانداردسازی و نشانی کامل مکان مشخص‌شده تا در هنگام حوادث و اتفاقات آدرس الکترونیکی موقعیت تلفن کننده برای خدمات و امدادرسانی معلوم باشد.

ضرورت مبارزه با فساد در جامعه

سرپرست فرمانداری رودسر نیز در این نشست اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های توسعه بافتگی کشور بر این استوار است که چقدر به بحث IT و سیستمی کردن امور اداری توجه شده است.

وی سیستمی کردن امور ادارات را از برنامه‌ها و شعارهای دولت خواند و افزود: هرچند با برنامه‌ریزی‌هایی که دولت انجام داده فاصله زیادی است اما نیازمندیم با همکاری و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها در مسیری که دولت تعیین کرده گام برداریم.

علی وارسته با اشاره به اجرای طرح سیماک در صدور مجوزها و تسریع بخشیدن در حوزه شاخصه‌های کسب‌وکار تصریح کرد: این امر در تسهیل کردن سرمایه‌گذاری که منجر به کارآفرینی و اشتغال می‌شود تأثیرگذار است.

سرپرست فرمانداری رودسر بر ضرورت مبارزه با فساد سیستماتیک تأکید کرد و افزود: یکی از نگاه‌های اصلی انقلاب اسلامی مبارزه با فساد و بی‌عدالتی بوده که باید با جدیت این اصل در جامعه دنبال شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار