کد خبر: ۷۰۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 11 January 2019

40 درصد پست‌های سازمانی در گیلان متصدی ندارد

 

تابناک / معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: 40 درصد پست‌های سازمانی در گیلان متصدی ندارد.

دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان در سال 97 به ریاست استاندار، دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و با حضور اعضاء در سالن جلسات شهید انصاری استانداری برگزار شد.

کیوان محمّدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: ارائه گزارش از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در خصوص مصوبات جلسه قبلی شورا، تشریح اهداف، راهبردها و برنامه‌های نقشه راه اصلاح نظام اداری، بررسی راهکارهای اجرایی 10 برنامه جامع اصلاح نظام اداری، ارائه گزارش از روند احصاء خدمات و زیر خدمات شهرداری‌های استان از جمله دستورات مهم جلسه مذکور است.

در ادامه معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان به تشریح آخرین وضعیت کارگروه‌های توسعه مدیریت استان پرداخت و گفت: با توجه به مصوبه تشکیل این کارگروه در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان، در حال حاضر 48 دستگاه کارگروه مذکور را راه‌اندازی کرده‌اند که 42 دستگاه به صورت منظم نسبت به تشکیل جلسات اقدام می‌کنند.

محمّد‌رضا گلی با اشاره به اجرایی شدن کامل مصوبه بلوکه کردن پست‌های بلاتصدی به تعداد نیروهای قراردادی در 25 دستگاه و نیز شروع عملکرد 3 دستگاه در اجرای این مصوبه افزود: کماکان 25 دستگاه اقدام عملی در این خصوص انجام نداده‌اند.

 وی در گزارش نظارت بر نحوه اجرای مصوبه میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در حال حاضر 839 خدمت در دستگاه‌های اجرایی احصا شده که از این تعداد 56 درصد (470 خدمت) از طریق میز خدمت شامل 173 خدمت حضوری (37 درصد)، 118 خدمت الکترونیکی (25 درصد) و 181 خدمت ترکیبی (38درصد) ارائه می‌شود که در آخرین اقدام بعمل‌ آمده 316 خدمت و زیر خدمت در شهرداری رشت احصا گردید که در حال پیگیری و أخذ شماره شناسنامه خدمت می‌باشیم.

وی با بیان اینکه 51 دستگاه اجرایی استان در حال ارزیابی عملکرد با توجه به شاخص‌های اختصاصی هستیم گفت: برنامه جامع اصلاح نظام اداری طی یک بازه زمانی 6 ساله در قالب دو برنامه سه ساله اجرایی شده که در برنامه سه ساله دوم، 8 برنامه به 10 برنامه و 37 اقدام اساسی به 69 اقدام اساسی ارتقا پیدا کرده است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تبدیل وضعیت دولت به دولت کارا و اثربخش، مناسب‌سازی حجم و اندازه دولت با برنامه کاهش پست‌ها و واحدهای سازمانی، ارتقای کیفی مدیران، ارتقای پاسخگویی، شفافیت و مقابله با فساد، توانمندسازی کارکنان، کاهش هزینه‌های خدمات و ارتقای بهره‌وری را از جمله برنامه‌های 10گانه اصلاح نظام اداری دانست و ادامه داد: برنامه‌های سه ساله طی برش یکساله اجرایی و در قالب ارزیابی عملکرد سالانه دستگاه‌های اجرایی نظارت و پایش خواهد شد.

وی با بیان اینکه 40 درصد پست‌های سازمانی در گیلان بلاتصدی است، خاطرنشان کرد: در سال اول برنامه سه ساله اول و دوم با هدف کاهش 12درصدی‌حجم دولت در گیلان‌مواجه هستیم، که باید از طریق خروج طبیعی‌کارکنان دولت (بازنشستگی) محقق شود.

گلی  همچنین به برنامه دولت جهت بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی به میزان حداقل 30 درصد اشاره کرد.

وی با اشاره به وضعیت اجرای دولت الکترونیک در دستگاه‌های خدمت‌رسان به ویژه شهرداری‌ها، تأکید کرد: دستگاه‌ها باید شناسنامه خدمت خود را تدوین یا اصلاح نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار