کد خبر: ۷۰۲۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 11 January 2019

تابناک / آیت‌الله شیخ رسول فلاحتی در همایش فصلی رؤسا و دادستان‌های واحدهای قضایی گیلان در رشت با اشاره به اینکه شیطان و نفس انسان را امر به بدی می‌کند اظهار کرد: نفس انسان و شیطان به آدم وعده روزهای درخشان می‌دهند اما او را دچار دوزخ می‌کنند.

 

 

 

وی بر ترس انسان از خداوند به‌ویژه در خلوت تأکید کرد و افزود: اگر حاکم و شاهد خود قاضی باشد انسان دیگر گریزی ندارد و در آخرت خداوند قاضی و شاهد است.

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه حتی ذره‌ای از اعمال انسان نزد خداوند پنهان نیست گفت: پایانه بسیاری از کارهای انسان برای فرزندان است اما جایی باید توقف کند و حساب پس دهد.

 

 

 

وی با بیان اینکه قیامت جایی برای پاداش و کیفر انسان است تصریح کرد: آنگاه‌که ندای قضاوت الهی فرا برسد انسان باید پاسخگوی حاکم خود که خداوند است، باشد و خودکنترلی بزرگ‌ترین وسیله‌ای است که انسان می‌تواند به مقام بالای معنوی برسد و امام علی (ع) این‌گونه بود.

 

 

 

فلاحتی با بیان اینکه آنچه می‌تواند مدافع حریم انسان در تمام عرصه‌ها باشد این است که انسان از خدا بخواهد او را در مسیر نگه دارد گفت: انسان از ظرفیت صعود، هبوط و سقوط برخوردار است و می‌تواند با توکل بر خداوند در مسیر نورانی قرار گیرد.

 

 

 

وی با تأکید بر لزوم دانش‌افزایی مسؤولان قضایی افزود: دقت و سرعت در انجام امور از موضوعات مهم در محاکم قضایی است و وقتی به حکم قطعی رسیدید، آن را با قاطعیت اجرا کنید و این را بدانید که استبداد رأی با قاطعیت تفاوت دارد.

 

 

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان تلاش محاکم قضایی را بر نجات مظلوم خواند و گفت: قاضی باید سعه‌صدر را از خدا بخواهد و با بهره گرفتن از آن مظلوم را نجات دهد.

 

 

 

وی با اشاره به اینکه وجود پرونده در محاکم قضایی تهدید نیست بیان کرد: کثرت مراجعات مردمی به محاکم قضایی توسط مردم در نظام اسلامی نشان می‌دهد که حق مظلوم از ظالم ستانده می‌شود و شما هم سعی کنید همیشه به مظلومان کمک کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار