کد خبر: ۷۰۲۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ 11 January 2019
 
آیین بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

آیین بزرگداشت دومین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز (پنجشنبه 20 دی) در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.
 
در این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام روحانی همراه بود، بسیاری از  چهره‌های سیاسی کشور از جمله  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس، محمد هاشمی، حجت الاسلام دعایی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمود واعظی رئیس دفتر روحانی، عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، آیت الله امامی کاشانی، حسین مرعشی سخنگوی حزب کارگزاران، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، پیروز حناچی شهردار تهران، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران، حجت الاسلام سیدحسن خمینی، محمود صادقی نماینده مردم تهران، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و برخی دیگر از سیاسیون حضور داشتند.
 
در ابتدا کریم منصوری قاری بین‌المللی کشورمان با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغازگر مراسم بود. پس از آن محمد هاشمی به‌عنوان برادر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی به سخنرانی پرداخت.
 
وی با بیان اینکه حفظ نظام، وحدت و عزت ملت ایران، میراث مرحوم هاشمی بود، گفت: به‌خلاف نظر‌ شیطان‌صفتان، جمهوری اسلامی در چهلمین سال تولدش، قدرتمندتر از گذشته در حرکت است و ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب اهل‌بیت(ع) به خاستگاه جویندگان حق و حقیقت تبدیل شده است.
 
سپس فاطمه هاشمی دختر مرحوم  هاشمی رفنسجانی با حضور در جایگاه سخنران،  با لحنی بغض‌آلود به تشریح لحظات پس از فوت مرحوم هاشمی و حضورش بر بالین پدر  پرداخت.
 
از نکات قابل توجه آیین دومین سالگرد بزرگداشت رئیس دولت سازندگی، حضور مهدی هاشمی‌رفسنجانی در سالن محل برگزاری مراسم آن‌هم در شرایطی که هم‌اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیتش است، بود.
 
در ادامه حجت الاسلام روحانی که سخنران ویژه این مراسم بود، طی سخنانی با بیان اینکه مرحوم هاشمی بر گردن همه ملت ایران حق بزرگی داشت، گفت: وی در طول زندگی‌اش برتر و بالاتر از جایگاهی بود که در آن قرار داشت.
 
روحانی با ابراز اینکه از سال 62 هاشمی فرمانده جنگ شد و پیشنهاد مقام معظم رهبری هم آقای هاشمی بود، گفت: در عملیات کربلای4 که جزو عملیات‌های سرنوشت‌ساز بود، فرمان عملیات کربلای4 را هاشمی صادر کرد و من کنار ایشان بودم، بعد کربلای4 ناموفق، تصمیم گرفت عملیات دیگری انجام دهد و با صبر و حوصله و خستگی‌ناپذیری این کار را انجام داد. (لینک خبر)
 
پس از اتمام سخنرانی رئیس جمهور، به‌یک‌باره نظم مراسم به هم خورد و بسیاری از حاضران با ترک صندلی‌ها برای گرفتن عکس یادگاری با چهره‌های سیاسی، خود را به قسمت مرکزی سالن  اجلاس رساندند.
 
در بخش دیگری از این مراسم، گروه سرودی از استان گلستان قطعاتی را در وصف جایگاه و خدمات مرحوم هاشمی رفسنجانی اجرا کرد.
 
احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران دیگر سخنران دومین آیین بزرگداشت مرحوم هاشمی رفسنجانی بود. مسجدجامعی با بیان اینکه اندیشه فرهنگی و اثراتی که هاشمی در عرصه فرهنگی داشت، مغفول مانده و بعضاً مورد انکار قرار گرفته است، گفت: مبارزات  پیش از انقلاب هاشمی نیز جنبه فرهنگی داشت و نگاه وی به مبارزه، یک نگاه فرهنگی بود.
 
آخرین سخنران بخش اول این مراسم محسن هاشمی فرزند ارشد مرحوم هاشمی رفسنجانی بود. وی با اشاره به برخی ویژگی‌های آن مرحوم خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، انتقادپذیری و حتی انتقادجویی ایشان بود، ایشان حدود 36 یا 37 دفتر خاطرات از زندگی روزمره خود به‌جا گذاشته و زندگی خود را بدون سانسور و نگارش واقعیات همان‌طور که بوده در معرض دید و قضاوت مردم قرار داده است که این موضوع نشان می‌دهد ایشان به بحث انتقادجویی از ابتدای عمر خود توجه داشته است.
 
محسن هاشمی در پایان اظهاراتش با اعلام اینکه بخش دوم مراسم بزرگداشت پدرش در حرم امام خمینی(ره)، برگزار خواهد شد، از مهمانان درخواست کرد تا در ادامه مراسم در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز حضور پیدا کنند.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار