کد خبر: ۷۰۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶ 09 January 2019

تابناک / روز گذشته خبری عجیب منتشر شد که حکایت از احضار علی ضیا مجری برنامه فرمول یک به کمسیون فرهنگی مجلس داشت. در این خبر خبرگزاری فارس، ادعا شده بود که دلیل احضار این مجری به برنامه‌های اخیرش به مناسبت شب یلدا میزبانی از حجت‌الاسلام زائری و محمد دادکان رئیس اسبق فدراسیون فوتبال است و به دلیل اظهارات آنها در این برنامه از سوی نمایندگان مجلس فراخوانده شده است!

احضار یک مجری تلویزیون به کمیسیون فرهنگی، آن هم در روزهایی که مجلس حسابی سرش شلوغ است و درگیر بررسی بودجه پیشنهادی است، اتفاقی بود که -فارغ از صحت یا عدم‌صحت آن- خیلی‌ها نمی‌توانستند از کنار آن به سادگی بگذرند. این خبر عجیب بلافاصله به یکی از داغ‌ترین اخبار فضای مجازی تبدیل شد؛ درست مثل بریده‌ویدئوهایی که به صورت تقطیع‌شده از این برنامه در اینستاگرام منتشر می‌شود و هر بار نیز جنجالی می‌شود.

شروع واکنش‌های رسمی

با داغ‌شدن فضای مجازی سیل تکذیب‌ها نیز روانه شد. احد آزادی‌خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس به خبرگزاری تسنیم گفت که «کمیسیون فرهنگی چنین اقدامی نکرده و اگر قرار باشد برای موضوعی در صداوسیما سوالی انجام شود به این صورت عمل نمی‌کنیم.» بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفت که انتشار اخباری درباره احضار علی ضیاء به مجلس صحت ندارد.

البته در این بین خبرگزاری فارس باز هم اصرار داشت که این احضار انجام شده است. این خبرگزاری در گفتگو با اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیسه مجلس از برگزاری نشست برخی از نمایندگان با برخی مدیران صداوسیما و تهیه کننده برنامه «فرمول یک» خبر داده بود.

ساعتی بعد هم علی ضیاء ویدئویی منتشر کرد و این خبرها را از اساس رد کرد و گفت که «رابطه‌اش با مجلس نزدیک است» و «هرکسی در برنامه ما حرفی می‌زند، اظهارنظر شخصی خودش است و نگاه برنامه ما و تلویزیون نیست.»

یک استوری جنجالی!

با تکذیب این خبرها، انگشت اتهام به سمت خبرگزاری فارس رفت که برای اولین بار این خبر اشتباه را منتشر کرده بود. اگر چه فارس تنها به انتشار خبر شایعه بودن دعوت علی ضیا بسنده کرد اما ساعتی بعد مدیرکل فرهنگی این خبرگزاری در اینستاگرام خود پیامی را منتشر کرد که پشت پرده این اتفاقات را افشا کرده بود. حمید محمدی نوشته بود: «علی ضیا، به خاطر صبحت‌های تند مهمانانش در فرمول یک به مجلس فراخوانده می‌شود. این خبر را خود او با واسطه به فارس می‌دهد. اما وقتی تحت فشار نمایندگان و صداوسیما قرار می‌گیرد، همه چیز را منکر می‌شود…»

یک ماجرا به همین سادگی طرح شد، ترند شبکه اجتماعی شد و لایک‌های بسیاری گرفته شد و دست‌آخر یک چیز گم شد: روایت درست!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار