کد خبر: ۷۰۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴ 09 January 2019

تابناک / استاندار گیلان گفت: در بحث میز خدمت دستگاه‌هایی که اقدامی نکردند یا اقدامات ناقص انجام دادند باید تذکر جدی بگیرند.

 

 
استاندار گیلان: برخی دستگاه‌ها موضوع میز خدمت را جدی نگرفته‌اند

 

مصطفی سالاری عصر امروز در دومین نشست بررسی آخرین وضعیت کارگروه‌های توسعه اظهار داشت: کارگروه های توسعه مدیریت دستگاه ها باید فعال شده، جلسات اثربخش برگزار و مباحث ساماندهی نیروی انسانی و دولت الکترونیک بررسی شود.

مصطفی سالاری با اشاره به بلوکه کردن پست‌های سازمانی گفت: باید با توجه به توانمندی افراد و اولویت استخدام آنها در آینده و نیاز به خدمات آنها از حیث رشته و باقی موارد به افراد اعلام شود که بی‌متر و معیار به این سمت نروند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خاطرنشان کرد: ما باید به سمت راهکارهای اجرایی برویم که اثرگذاری داشته باشند؛ متاسفانه ساز و کارهای ما بازدارنده نیست و اگر قوانین اجرا نشود کسی متضرر نمی‌شود.

وی با تأکید بر رفتن به سمت دولت الکترونیک گفت: در بحث میز خدمت، دستگاه‌هایی که اقدامی نکردند یا اقدامات ناقص انجام دادند باید تذکر جدی بگیرند و میز خدمت باید کم‌کم به سمت الکترونیکی شدن برود تا به مشکل بر نخوریم.

سالاری با اشاره به بحث شناسنامه خدمت شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: ما اطلاعات را جمع آوری کرده و به تهران می‌فرستیم و وزارت کشور باید جدی تر این مسئله را پیگیری کند؛ ما در نهایت مجری اقدامات هستیم.

وی با تأکید بر رسانه‌ای نشدن بحث فساد در ادارات گیلان گفت: مرجع معتبری برای ارائه آمار دقیق در این زمینه وجود ندارد؛ فساد اداری در کل کشور حس می‌شود و این مختص استان گیلان نیست اگرچه باید نظارت کافی در این زمینه صورت بگیرد اما این آمار بی‌مبناست.

سالاری با انتقاد از عملکرد پایین افراد در برخی از ادارات و سازمان‌ها تصریح کرد: برخی از افراد به خاطر بدنام نشدن هیچ کاری انجام نمی‌دهند یا کارها را به افراد دیگر محول می‌کنند که من به صورت جدی و حتی برای آخرین بار این نکته را متذکر می‌شوم.

استاندار گیلان با اشاره به جذب افراد غیرمتخصص در دستگاه‌ها افزود: باید در جذب نیرو با هر عنوان و اسمی نظارت شود تا افراد غیرمتخصص جایگاهی را اشغال نکنند زیرا افرادی که مدرک تحصیلی معتبر ندارند در نهایت باعث نارضایتی مردم از عملکرد ما می‌شوند.

وی با اشاره به ابلاغیه‌های مربوط به نظارت بر دستگاه‌های اجرایی گفت: باید سمن‌ها را فعال کرده و از آنها حمایت کنیم و در یک چارچوب مشخص از ظرفیت آنها بهره بگیریم؛ ما قائل و محتاج به نظارت مردم هستیم و برای این منظور باید از سازمان‌های مردم‌نهاد و جامعه دانشگاهی بخواهیم در این راستا به ما کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار