کد خبر: ۷۰۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 08 January 2019
تابناک / در فرازی از وصیت‌نامه شهید حاج ابراهیم پورقاسمی، فرمانده گیلانی قرارگاه لشکر قدس در غرب کشور آمده است که تا موقعی که مزار ائمه (ع) در بقیع، بدون سنگ و بارگاه است و تا موقعی که قبر مادرم حضرت زهرا (س) نامعلوم است، از گذاشتن سنگ‌قبر بر مزارم خودداری کنید.
 
 

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید حاج ابراهیم پورقاسمی در سال ۱۳۴۱ در منطقه کوهستانی قاسم‌آباد سفلی رودسر در میان خانواده‌ای مذهبی، متدین و عاشق اهل‌بیت (ع) چشم به جهان گشود.

ابراهیم با هوش و ذکاوت بالایی که داشت، مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت در زادگاهش سپری کرد.

وی به کار کشاورزی فراوان داشت و در همین حین علمی نبودن کار کشاورزی را احساس می‌کرد و در فکر تحصیل در رشته کشاورزی بود.

او به‌منظور کمک به کشاورزان پرتلاش و زحمتکش به شهرستان رشت مهاجرت کرد و با علاقه تمام در رشته کشاورزی هنرستان صنعتی رشت ادامه تحصیل داد و موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.

ابراهیم علاقه فروانی به خاندان اهل‌بیت(ع) و به‌طور ویژه، حضرت فاطمه زهرا (س) داشت و در اکثر مراسم‌های مذهبی مسجد محل خود حضور پیدا می‌کرد.

وی با هجوم وحشیانه رژیم بعث عراق به ایران اسلامی، چندین بار با عضویت بسیجی راهی مناطق جنگی شد.

او در زمان حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بارها با متجاوزین از خدا بی‌خبر به نبرد پرداخت و جان‌فشانی‌های فراوان کرد.

ابراهیم که سرد و گرم روزگار و جنگ را چشیده بود بعد از مدتی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و به نیروهای سپاه شهرستان رودسر پیوست و پس‌ازآن تا پایان جنگ بیشتر اوقات خود را در مناطق عملیاتی گذراند.

وی در جذب و هدایت نیروهای قاسم‌آباد سفلی به سمت‌وسوی بسیج و سپاه بسیار زحمت کشید و از دسترنج او می‌توان به 15 شهید سرافراز قاسم‌آباد سفلی اشاره کرد که امروز او را همچون شمعی در برگرفته‌اند.

وی پس از پایان جنگ تحمیلی نیز برای صیانت از مرزهای میهن اسلامی به‌عنوان رئیس ستاد قرارگاه لشکر قدس در غرب کشور مستقر شد.

شهید حاج ابراهیم پورقاسمی سرانجام در تاریخ 27 مهر 1370 در محور سقز بانه به دست گروهک‌های مزدور استکبار جهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر پاک و مطهر شهید حاج ابراهیم پورقاسمی پس از تشییع باشکوه امت حزب‌الله در قاسم‌آباد سفلی به خاک سپرده شد و طبق وصیتش در مزارش سنگ‌قبری گذاشته نشد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید حاج ابراهیم پورقاسمی:

تا موقعی که مزار ائمه (ع) در بقیع، بدون سنگ و بارگاه است و تا موقعی که قبر مادرم حضرت زهرا (س) نامعلوم است، از گذاشتن سنگ‌قبر بر مزارم خودداری کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار