کد خبر: ۷۰۰۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۱ 08 January 2019

تابناک / مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت : مکان های ورزشی گیلان از ۲۰ مکان در سال ۵۷ به ۳۳۸ مکان ورزشی در سال 97 افزایش یافته است.

 

افزایش محسوس و قابل توجه در تمامی شاخص های حوزه ورزش گیلان در 40 سال گذشته شاهد هستیم / در چهلمین سال انقلاب اسلامی، چندین پروژه افتتاحی و اخبار خوش برای مردم و ورزشکاران گیلانی داریم

 

مریم بخشی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت : بر اساس آمارهای واحد آمار اداره کل ورزش و جوانان گیلان در مجموع تمامی شاخص‌های اصلی حوزه ورزش همچون سرانه فضاهای ورزشی ، جمعیت ورزشکاران ، تعداد باشگاه ها ، هیئت ها ، مربیان ،داوران و پرسنل اداره کل 2 هزار و 712درصد رشد را در این ۴۰ سال انقلاب شاهد هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه سرانه فضاهای ورزشی گیلان در سال ۵۷ حدود 6صدم مترمربع بود و امروز به نیم متر مربع رسیده است ،گفت : در بخش سرانه فضاهای ورزشی ۸۴۵ درصد افزایش داریم و تعداد اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده نیز از ۲۰ مکان به ۳۳۸ مکان ورزشی رشد پیدا کرده است.
 
 
مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت :تعداد باشگاه های ورزشی در ابتدای انقلاب ۲۲ و امروز به ۹۸۶ باشگاه ، هیئت های ورزشی استانی از ۲۰ به ۴۷ هیئت ،تعداد مربیان از ۱۱۰ نفر در سال ۵۷ به ۱۲ هزار و ۱۵۷ نفر و تعداد داوران ورزشی از ۹۰ نفر در اول انقلاب به ۳۰۷ نفر در سال ۹۷ رسیده است.
 
 
وی با اشاره به رشد چشمگیر حضور مردم در ورزشهای همگانی پس از ۴۰ سال انقلاب اسلامی،گفت : در سال ۵۷ حدود 6 هزار و پانصد نفر آمار ورزشکاران سازمان یافته گیلان بود که امروز در سال ۹۷ با برگزاری برنامه های ورزش عمومی و توسعه ورزش همگانی به ۱۳۴ هزار و ۵۱۱ نفر رسیده که رشد هزار و 969درصدی را نشان می دهد.
 
 
وی افزود: در دهه فجر چهلمین سال انقلاب هم چندین پروژه افتتاحی و اخبار خوش برای مردم و ورزشکاران گیلانی داریم که در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار