کد خبر: ۷۰۰۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۱ 06 January 2019

تابناک / رئیس پلیس آگاهی گیلان از شناسایی و دستگیری ۲ سارق طلای بانوان کهنسال در رشت خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ رحیم شعبانی، رئیس پلیس آگاهی استان گیلان گفت: در پی دریافت پرونده‌های متعددی از شهروندان مبنی بر اینکه سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری تحت پوشش خیر در معابر و کوچه‌های خلوت، اقدام به سرقت طلاجات افراد کهنسال کرده و سپس به سرعت اقدام به فرار می‌کند، بررسی پرونده به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: سارقان پس از شناسائی بانوان سالخورده، تحت این عنوان که قصد کمک به افراد نیازمند را دارند و با البسه‌های مستعمل، اما در کاور و پوشش نو و چک پول‌های تقلبی که روی صندلی‌های خودرو گذاشته بودند، اعتماد مالباخته‌ها را به خود جلب و در یک فرصت مناسب و با شیوه و شگرد خاصی، طلای بانوان کهنسال را سرقت و اقدام به فرار می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان اظهار داشت: بررسی‌های اولیه نشان داد که سارقان غیربومی هستند که با اقدامات گسترده اطلاعاتی و پلیسی تعداد ۲ نفر از آنان که با یک دستگاه خودرو از مسیر تهران به استان گیلان در حرکت بودند و قصد ارتکاب جرم را داشتند با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی قبل از ارتکاب به جرم دستگیر شدند.

سرهنگ شعبانی با بیان اینکه در بازرسی از داخل خودروی سارقان تعداد ۵۰۰ قطعه ایران چک تقلبی ۵۰ هزار تومانی و همچنین ۳۰ ثوب لباس مستعمل به همراه کاور نو کشف و ضبط شده است، گفت: سارقان تاکنون به ۱۰ فقره سرقت به همین شیوه و شگرد در شهرستان‌های استان اعتراف کردند.

وی افزود: متهمان ۵۴ و ۴۸ ساله برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند و به منظور شناسایی سایر مالباختگان، در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی گیلان از کسانی که به همین شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفتند، خواست برای شناسایی و پیگیری پرونده به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند، تصریح کرد: شهروندان توصیه کرد ضمن جدی گرفتن هشدار‌های پلیسی، به هیچ عنوان به افراد غریبه اعتماد نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار