در روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در گیلان؛
تابناک / همزمان با نهم دی ماه، مردم شهرستان های مختلف استان گیلان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشتند.
کد خبر: ۶۹۷۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 30 December 2018

تابناک / همزمان با نهم دی ماه، مردم شهرستان های مختلف استان گیلان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت را گرامی داشتند.

 

 

امام جمعه صومعه سرا حجت الاسلام محمدمهدی راشدی نوری روز یکشنبه در جمع مردم رضوانشهر گفت: نظام جمهوری اسلامی از بدو تأسیس، در مقابل فتنه گران و قدرت های زورگو ایستادگی کرده و در قرآن کریم و نهج البلاغه بصورت مکرر از فتنه یاد شده است.
وی ادامه داد: ملت ایران برای رسیدن به آرمان های مقدس خود اقدامات زیادی انجام داده که برگزاری انتخابات های متعدد از آن جمله است.
حجت الاسلام راشد نوری اضافه کرد: ملت ایران در 9 دی سال 88 با تبعیت از فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور در میدان، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان مأیوس کردند.

** مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی در مصلی صومعه سرا
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در این مراسم اظهار داشت: فتنه در جاهایی بوجود می آید که دچار غرور کاذب شویم و از امام و ولایت شناسی دور باشیم؛ بنابراین لازم است آگاهی داشته باشیم.
سرهنگ بایرامی افزود: بصیرت تنها راه حل پیروز بیرون آمدن از آزمایشات سخت است زیرا بصیرت، شناخت عمیق و پرهیز از سطحی نگری می دهد.
وی برنده 9 دی را مردم و افرادی که از ولایت تبعیت کردند، دانست و گفت: باید از تجربه های تاریخی استفاده کنیم زیرا دشمنان امروز با فتنه اقتصادی می خواهند کاری کنند که مردم رو در روی نظام قرار گیرند.

** مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی در انزلی
حجت الاسلام علی کریمیان استاد حوزه و دانشگاه نیز در مراسم گرامیداشت 9 دی در انزلی بیان داشت: اتفاقات سال 88 ، از سوی دشمن برنامه ریزی شده بود تا نظام اسلامی را براندازند ولی مردم، در نهم دی ماه همان سال، نشان دادند که متحد و یکپارچه پشت ولایت فقیه استاده اند.
وی ادامه داد: مردم در این روز شعور خود را نشان دادند و 9 دی، متعلق به همه مردم است و جوشش و رویشی که در جوانان می بینیم، مثال زدنی است و باید قدر مردم را بیشتر بدانیم.

** گرامیداشت حماسه 9 دی در مسجد شهدای املش 
گزارش خبرنگار ایرنا در املش نیز حاکیست حجت الاسلام احمد پروایی عضو مجلس خبرگان رهبری در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی در مسجد شهدای املش گفت: 9 دی ، یوم الله است و حضور مردم دراین روز همانند ضربه ای بود که حضرت علی(ع) در جنگ خندق بر دشمن زد. 
وی ادامه داد: باید از حوادث عبرت بگیریم و در پرتو فرامین رهبر انقلاب، از نظام اسلامی حفاظت کنیم.

** مراکز 31 گانه کانون میزبان ویژه برنامه های روز بصیرت بود 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از برگزاری ویژه برنامه های مختلف به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مراکز 31 گانه کانون استان خبر داد. 
اسفندیار ضیائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: معرفی وقایع روز نهم دی و نقش آفرینی مردم در این روز، برگزاری کارگاه های فرهنگی، هنری و ادبی از جمله برنامه ها و معرفی و شناساندن جایگاه و اهمیت روز نهم دی به کودکان و نوجوانان از اهداف برگزاری مراسم های ویژه این روز است. 
چهار کتابخانه پستی در رشت، تالش، آستارا و لنگرود، دو مرکز فراگیر در رشت و رودسر، کتابخانه سیار روستایی در آستارا و رستم آباد و کتابخانه سیار شهری در رشت فعال است و بیش از 65 هزار کودک و نوجوان در 31 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان گیلان عضو هستند.

 

 

مردم ولایتمدار گیلان، پیشتاز عرصه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در رشت از پیشتازی مردم ولایتمدار گیلان در عرصه دفاع از حریم ولایت و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

 

محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در رشت گفت: حماسه ماندگار ۹ دی نماد بصیرتی است که دشمنان خارجی و سرسپردگان داخلی را در مقابل اراده ملت بزرگ ایران به تمکین واداشت.

وی افزود: تا زمانی که درس‌های نهفته در حماسه‌های ماندگاری چون ۹ دی در حافظه تاریخی این سرزمین ثبت شده است، هیچ دشمن و مستکبری توان مواجهه و مقابله با بصیرت ملت ایران را ندارد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از پیشگامی و پیشتازی مردم ولایتمدار گیلان در عرصه دفاع از حریم ولایت و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی اظهار داشت: خلق حماسه ۹ دی نقشه‌های شوم دشمنان داخلی و خارجی را برای ایجاد انحراف در مسیر حرکت متعالی نظام اسلامی بی اثر ساخت و جلوه زیبایی از پیوند مستحکم آحاد ملت با آرمان‌های پاک انقلاب را به تصویر کشید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام راه عزت و اقتدار ایران اسلامی را تکیه بر توان بومی و اتکاء به روحیه رشادت و ایثار جوانان پاک و مستعد این مرز و بوم دانست و تصریح کرد: قرار گرفتن ایران در رتبه های بین 10 تا 20 جهان در حوزه علم، تحقیقات و فن آوری های نوین نشانه اتکاء به ظرفیت‌های داخلی است.

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
گیلان یه دونه باشه با هیچ کجا مقایسه نکنید به خودتون هم نچسبونید مردمشو
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۰
انشاءالله که این سفرها،سفرهای انتخاباتی زودهنگام نباشه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار