کد خبر: ۶۹۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 25 December 2018

تابناک / آب و هوا امروز در برخی نقاط شمال شرق کشور و در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و برخی مناطق استان‌های گلستان و مازندران بارش پراکنده باران پیش‌بینی شد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش‌بینی کلی براساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری و مطابق تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز سه‌شنبه در برخی نقاط شمال شرق کشور و در استان‌های خراسان شمالی، رضوی و برخی مناطق استان‌های گلستان و مازندران بارش پراکنده باران پیش‌بینی شد.

برای فردا چهارشنبه برای غالب مناطق کشور آسمانی صاف را شاهد خواهیم بود و در همین مدت وزش باد جنوبی سبب افزایش دما در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر می‌شود.

مطابق آخرین تحلیل‌های هواشناسی در روز پنجشنبه این انتظار وجود دارد که با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، شاهد بارش باران و برف در غرب و شمال کشور باشیم.

روز جمعه این سامانه تقویت شده و علاوه بر مناطق ذکر شده سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شایان ذکر است سه‌شنبه خلیج فارس مواج است و همچنین از بعدازظهر پنجشنبه و جمعه با جنوبی شدن جریان باد در سواحل خلیج فارس در استان‌های بوشهر و خوزستان دریا مواج خواهد بود.

براین اساس طبق آخرین اطلاعیه سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور در استان‌ها در آخر هفته یعنی روزهای پنجشنبه و جمعه به شرح ذیل خواهد بود:

پنج شنبه ۱۳۹۷/۱۰/۰۶ : بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه،ایلام،غرب لرستان و غرب خوزستان.
جمعه ۱۳۹۷/۱۰/۰۷ :بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، ایلام، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد،چهارمحال بختیاری، خوزستان، شمال غرب بوشهر، جنوب غرب اصفهان، مرکزی، قزوین، تهران، البرز و همدان.
شایان ذکر است روزجمعه در استانهای خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان و کرمانشاه بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

همچنین ازبعد ازظهر پنجشنبه در مسیرهای کوهستانی دامنه‌های زاگرس واقع در شمال غرب ، غرب تا جنوب غرب کشور و از روز جمعه تا روز شنبه علاوه بر مناطق فوق در ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمان های امدادی در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار