تابناک مرکزی: سیاست های افزایش جمعیتی در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان بررسی شد.
کد خبر: ۶۹۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 December 2018

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از صداوسیما؛ در نشست اعضای کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان سیاست های افزایش جمعیت و طرح پویش ناباروری و فرزند آوری سالم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس این طرح مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی طی مدت چهار ماه بحث ترویج فرزندآوری سالم و افزایش جمعیت را در میان گروه های هدف اجرایی و عملیاتی و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نظارت کامل بر اجرای این طرح در دستگاهها اجرایی استان بعمل آورد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست با توجه به وضعیت کاهش ولادت در سطح استان و البته در کشور و همچنین ازدواج های دیرهنگام و کاهش جمعیت که امروز با آن مواجه هستیم گفت: سیاست های افزایش جمعیت ابلاغیه مقام معظم رهبری بطور جدی مورد تاکید و در دستورکار اعضای کارگروه و سایر دستگاه های اجرایی و حتی بخش خصوصی قرار گیرد.

 فرجی افزود: با اجرای طرح پویش ناباروری ضمن اطلاع رسانی کامل در این زمینه به مخاطبین انجام شود.

او با توجه به عوامل شیوع ناباروری در استان و همچنین مباحث مربوط به هزینه های درمان ناباروری در بین زوجین که یکی از عوامل عدم مراجعه به این مراکز است گفت: مقرر شد که طی جلسات تخصصی تر و با حضور کارشناسان و اساتید مختلف در بخش های مرتبط تشکیل تا منجر به افزایش نرخ باروری و به تبع آن افزایش جمعیت در استان شویم.

فرخی سرپرست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم بر فرهنگ سازی فرزندآوری و افزایش جمعیت و استفاده از ظرفیت برخی از نهادها که دارای جامعه هدف گسترده می باشند تاکید کرد و گفت: بایستی این موضوع در یک کارگروه تخصصی بصورت علمی بررسی و از نظر کارشناسان و صاحبنظران استفاده شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار