کد خبر: ۶۹۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶ 23 December 2018

تابناک / با تأکید مصطفی سالاری و پس از برگزاری11جلسه کارشناسی و تصمیم گیری، با مشارکت و حضور 12دستگاه اجرایی و نهادهای نظارتی ، دستورالعمل طرح ساماندهی آب بندان ها و تالاب های استان گیلان نهایی و ابلاغ شد.


انتشار این دستورالعمل در راستای شفاف سازی تصمیمات و نیز به منظور آگاهی و بهره‌برداری عموم مردم استان بویژه جامعه محلی در روستاها و شهرهای مجاور، کارشناسان، متخصصان و سرمایه گذاران علاقمند به فعالیت در حوزه های مربوطه ذکر شده است. 


با اجرای این شیوه نامه 400 میلیون مترمکعب آب تنظیمی در یک هزار و 800 قطعه شامل 870 پهنه آب بندان به وسعت 9 هزار هکتار، به حجم کل مخازن آبی استان اضافه می‌شود.
همچنین اجرای این طرح می‌تواند ذخیره آبی آب بندان های استان را به میزان 3.3 برابر سد شهربیجار، 5.1 برابر سدشفارود، 2.9 برابر سدپلرود و 6 برابر سد لاسک افزایش دهد.


آب‌بندان‌های یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تأمین آب کشاورزی در استان هستند و در حال حاضر آب‌بندان‌های گیلان در شهرهای آستارا، رشت، رودبار، آستانه، سیاهکل علاوه بر تامین آب زراعی، در حوزه گردشگری نیز مورد استفاه قرار می گیرند. 


سالانه برای کشت برنج در استان گیلان ، دو میلیارد و 500 میلیون متر مکعب آب مصرف که 150 میلیون متر مکعب آن از طریق آب‌بندان‌ها تامین می شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار