کد خبر: ۶۹۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 18 December 2018

تابناک / دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان گفت: کلید وعده‌های دولت هر چه می‌چرخد چرخ کارخانه‌ها‌ قفل و سفره مردم خالی‌تر می‌شود.

 

کلید وعده‌های دولت هر چه می‌چرخد چرخ کارخانه‌ها‌ قفل و سفره مردم خالی‌تر می‌شود

 

حجت‌الاسلام سعید مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: برخورد مستبدانه برخی از مسئولان گیلان به‌ویژه استانداری جهت لغو جلسه تبیینی و روشنگرایانه‌ای که قرار بود با حضور کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مشهد در رشت برگزار شود تأسف‌بار است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اعمال فشار استانداری گیلان به دستگاه‌ها و شهرداری رشت جهت پایین کشیدن بنرهای جلسه تبیینی کریمی قدوسی در رشت افزود: این عمل برخی از مسئولان سیاسی گیلان قابل اغماض نبوده و باید رسماً بابت این رفتار از مردم عذرخواهی کنند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جلسه تحلیفش در سال 92 که گفته بود خدا نیاورد روزی را که دهن‌ها بسته شود عنوان کرد: عده‌ای امروز به بهانه‌های واهی نسبت به برگزاری جلسات تبیینی،‌ محافل انتقادی و مطالبه‌گرایانه، برخوردهای استبدادگونه‌ و بسیار تندی را از خود به نمایش می‌گذارند.

مهدوی با بیان اینکه عده‌ای حتی تحمل چند بنر تبلیغاتی را در یک مسجد شهر ندارند تصریح کرد: اینان همان‌هایی هستند که در کارنامه سیاه خود بارها در روزنامه‌های زنجیره‌ای و با این برهان که دانستن حق مردم است به اعتقادات و مقدسات مذهبی ملت ایران انواع و اقسام توهین‌ها را روا داشته‌اند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان ابراز داشت: به علت سوءبرداشت از یک تصویر،‌ آستانه تحمل فرد دیدارکننده با فتنه‌گر مشهور تا حدی کم شده است که وی در عرض چند ساعت تمامی تلاش و هم و غم خود را جهت پایین کشیدن بنرهای یک مراسم سخنرانی در یک گوشه شهر صرف می‌کند.

وی فتنه‌گری و ریختن آبروی نظام توسط سران فتنه را متذکر شد و تصریح کرد: این افراد با اعمال ننگین خود ‌آن‌چنان آبروی نظام و جمهوری اسلامی را بر زمین ریختند و چنان ظلمی در حق مردم و انقلاب روا داشتند که صفحات تاریخ خود در آینده به ابعاد وسیع خیانت آنان گواهی می‌دهند.

مهدوی با بیان اینکه فرد مسئولی که حقوق‌های نجومی در گیلان می‌گیرد در ازای آن هیچ خدمتی به مردم استان نمی‌کند اظهار داشت: این فرد در حالی نسبت به یک بنر تبلیغاتی و جلسه تبیینی واکنشی غیرمسئولانه و مستبدانه از خود بروز می‌دهد که در ظاهر مدعی رعایت آزادی بیان است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه این مدعیان آزادی بیان در نشریات و رسانه‌های خود به‌راحتی اجازه توهین به مقدسات را می‌دهند عنوان کرد: این افراد به بهانه آزادی بیان به تخریب هویت اسلامی و ملی مردم می‌پردازند اما تحمل عکس و بنر تبلیغاتی یک سخنران را ندارند.

وی با ابراز اینکه این آقایان حتی نسبت به خلاف مدیران زیر دست خود نیز اطلاعات دقیقی نداشته و واکنشی نشان نمی‌دهند افزود: جای تعجب است که همین افراد به ظاهر قانون‌گرا تمام اقتدار سیاسی و قوای مدیریتی خود را برای ایجاد یک فضای استبدادگونه در شهر به کار می‌برند.

مهدوی طرح شعار برادر شهید بودن توسط یکی از مسئولان ارشد گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با وجود این شعارها واکنشی که آن زمان شاه در رابطه با مجالس تبیینی و مطالبه‌گرایانه جهت احقاق حقوق مردم داشت را این روزها می‌توان به خوبی در رفتار برخی از مسئولان ارشد گیلان دید.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان از زنده شدن روحیه استبدادی در افراد به علت رشد خوی اشرافی‌گری،‌ دستیابی به رانت‌های میلیاردی و ویژه‌خواری سخن گفت و تصریح کرد: این روحیه اشرافی‌گری،‌ مطمئناً سعه صدر آن‌ها جهت مطالبه‌گری در رابطه با احقاق حقوق مردم را به زوال می‌کشاند.

وی اعمال برخی از مسئولان سیاسی گیلان در جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی مجالس مطالبه‌گرایانه را غیرقابل اغماض خواند و عنوان کرد: ما مسجدی‌ها به مسئولان عامل این حرکت زشت هشدار می‌دهیم که نهضت تبیینی و روشنگری برای احقاق حقوق مردم در تمامی مساجد گیلان به راه خواهد افتاد.

مهدوی پاسخ مسئولان به علت ایجاد تورم لجام‌گسیخته و شکاف طبقانی بسیار شدید در بین آحاد مردم را خواستار شد و اظهار داشت: دوره استبداد به برکت پیروزی انقلاب اسلامی خیلی وقت است که تمام شده و بستر آزادی به معنای واقعی کلمه جهت نقد بررسی عملکرد مسئولان فراهم است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه یاوران فتنه‌گران همیشه برای انحراف مفهوم مقدس آزادی به سمت مطالبات کاذب رفته‌اند افزود: طرح مباحثی فرعی و جزئی نظیر حضور زنان در ورزشگاه‌ها و برگزاری مجالس لهو و لعب از جمله این تناقضات و مطالبات کاذب است.

وی وظیفه روحانیت و مدافعان نظام برای دفاع از آزادی،‌ استقلال و جمهوری اسلامی را متذکر شد و گفت: به فرموده امام راحل مساجد سنگر هستند و نباید سنگرها را خالی گذاشت بنابراین روحانیون نیز مطالبه‌گری تند،‌ به روز و جدی در تمامی محافل و مجامع به ویژه مساجد را در دستور کار قرار می‌دهند.

مهدوی با بیان اینکه چشم‌های بیدار و زبان‌های گویا عملکرد افراد نفوذیافته در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام را کاملاً رصد می‌کنند عنوان کرد: مردم ولایتمدار گیلان نسبت به عملکرد ظالمانه، زشت،‌ غیرمسئولانه و مستبدانه برخی از مسئولان ارشد این استان بی‌تفاوت نمی‌مانند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان پاسخ به بسیاری از سئوالاتی که این روزها در مورد شرایط روز جامعه، تورم،‌ آمار بالای بیکاری و فاصله طبقاتی در ذهن مردم نقش بسته است را متذکر شد و گفت: مردم می‌خواهند بدانند کلید وعده داده شده و مشکل‌گشای آقایان دقیقاً چه زمانی به کار خواهد افتاد.

وی با تأکید بر اینکه انگار کلید وعده داده شده هر چه می‌چرخد چرخ کارخانه‌ها‌ قفل و سفره مردم خالی‌تر می‌شود اظهار داشت: تمام وعده‌های بعد از برجام بر عکس جواب دادند به همین علت مردم می‌خواهند بدانند چه دستی استقلال سیاسی،‌ فرهنگی و اقتصادی کشور را نشانه گرفته است.

مهدوی با تأکید بر اینکه این استبداد برای بار نخست نیست که قدرت ظالمانه‌اش را به رخ می‌کشد بیان داشت: یک روز مراسم یک شهید را به بهانه انتقاد به رویه دولتمردان در برجام به تعطیلی می‌کشانند و روزی دیگر نیز در دانشگاه گیلان اجازه انجام سخنرانی تبیینی و روشنگرایانه را نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه با تأکید انقلابی و در آستانه بزرگداشت 8 دی نهضت مطالبه‌گری و جلسات تبیینی در تمامی مساجد گیلان پیگیری می‌شود گفت: برای پاسداشت خون شهدا با وابستگان فکری،‌ مالی و سیاسی نفوذ یافتگان در دستگاه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام مبارزه انقلابی خواهیم داشت.

مهدوی پوزش مسئولان ارشد گیلان به علت عمل زشتشان و جمع‌آوری بنرهای تبلیغاتی جلسه تبیینی و مطالبه‌گرایانه کریمی قدوسی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر این افراد به جهت عمل مستبدانه خود از مردم ولایتمدار رشت عذرخواهی نکنند ما نیز سکوت انقلابی خود را به فریادهای انقلابی تبدیل می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار