علیپور در شصت و هفتمین جلسه شورا در حمایت از پاکبانان با لباس پاکبانی در جلسه شورا حضور یافت.

محمدحسن علیپور در ابتدای سخنان خود با اشاره به انتخاب جلال الدین محمد شکریه به عنوان نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: امیدوارم حضور همکار سابق شورایی ما در این جایگاه ثمرات خیر برای رشت به همراه داشته باشد.
 
عضو شورا ادامه داد: امروز بار دیگر با لباس پاکبانی به صحن شورا آمده ام تا بگویم گذشته خود را فراموش نکرده ام و همواره به یاد همکارانم خواهم بود.
 
وی افزود: من، محمد حسن علیپور به عنوان یک پاکبان با حمایت همکارانم به عنوان نماینده مردم در شورا انتخاب شدم تا از حق و حقوق پایمال شده آنها دفاع کنم و از همان روز اول تا به امروز تمام توان خود را برای رفع مشکلات این قشر به کار بسته ام. آمده ام تا با معامله گری و نادیده گرفتن حقوق کارکنان شهرداری مقابله کنم و هیچگاه این وظیفه خود را فراموش نخواهم کرد.
 
محمدحسن علیپور تصریح کرد: هرگز از بیت المال به دنبال منافع فردی نبوده و نیستم. به دنبال کاپشن و چکمه ای که حق نیروهای زحمتکش شهرداری است نبوده ام. همچنان در یکی از ارزان ترین نقاط این شهر مستاجر هستم و پای پیاده در این شهر رفت و آمد می کنم. خودروی شخصی ندارم. به گذشته خود و کسب روزی حلال افتخار می کنم و جز با خدای خود با هیچکس معامله نمی کنم.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بداخلاقی ها و تهمت های روزها و هفته های اخیر اظهار داشت: از اطرافیان خود می شنیدم که ریشه این تهمت ها و توهین ها از سوی کسانی بوده است که هیچگاه در حقشان بدی نکرده ام.
 
علیپور خاطر نشان کرد: اگر امروز به عنوان یک پاکبان به عضویت شورا درآمده ام می خواهم صادقانه خدمت کنم و برای بهبود اوضاع شهری که صدها میلیارد بدهی دارد تلاش کنم. همکاران شورایی عزیز! ما شعار همدلی و همگرایی می دادیم. کجاست آن همدلی؟ با خودمان صادق باشیم. به دور از جناح بندی ها به این مساله نگاه کنیم.
 
وی با اشاره به مشکلات شهر رشت گفت: چه بلایی بر سر رشت آورده ایم؟ تا چه زمانی می خواهیم ظاهرمان را دلسوز نشان دهیم اما هیچ تلاشی برای اتحاد شورا نکنیم؟
 
محمدحسن علیپور با تاکید بر تسریع حقوق معوقه کارکنان حجمی و در نظر گرفتن پاداشی به مناسبت شب یلدا برای این قشر، افزود: شب یلدا در پیش است. آذر ماه رو به پایان است. هنوز حقوق آبان ماه بسیاری از کارگران پرداخت نشده است. در شهرداری و شورای شهر رشت چه خبر است؟ آیا در آن شب یلدایی که کارگران شهرداری شرمنده خانواده هایشان می شوند، آجیل و میوه به راحتی از گلویمان پایین می رود؟
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه باید به اقدامات خود واقع بینانه نگاه کنیم، تصریح کرد: پروژه های عمرانی به تعطیلی کشیده شده است و در پرداخت حقوق کارکنان نیز ناتوانیم. هرروز منتظر اخبار ناگوار تصادف پاکبانان هستیم. عزیزان به خودمان بیاییم.
 
محمد حسن علیپور در پایان با بیان اینکه باید دست از جنگ های پشت پرده برداریم افزود: شورا میدان نبرد نیست. با اقدامات خود کاسبان بلاتکلیفی و هرج و مرج را شاد نکنیم. برادرانه تقاضا دارم از امروز متحد تر از همیشه گام برداریم.
 
شایان ذکر است دراین جلسه پیشنهاد محمدحسن علیپور مبنی بر درنظر گرفتن پاداشی به مناسبت شب یلدا برای نیروهای حجمی به امضای اکثریت اعضای حاضر در جلسه رسید.