کد خبر: ۶۹۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ 18 December 2018

تابناک / سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: هنوز هیچ تصمیمی درباره زمان الزامی شدن استفاده از کارت سوخت ابلاغ نشده است و اطلاع رسانی در این زمینه از طریق مراجع رسمی انجام خواهد شد.

برخی نمایندگان مجلس در حالی از آغاز الزامی شدن استفاده از کارت سوخت در اواسط دی ماه خبر داده اند که هنوز هیچ منبع رسمی آن را تایید نکرده است.
در صورت الزامی شدن استفاده از کارت سوخت، سوخت گیری خودروها و موتورسیکلت ها فقط با استفاده از این کارت ها انجام می شود که اجرای آن جلوی سوءاستفاده ها به ویژه قاچاق را می گیرد.
مهلت ثبت نام کارت سوخت المثنی برای آن دسته از مالکان خودرو و موتورسیکلت فاقد کارت که از مرحله نخست ثبت نام جا مانده اند تا شنبه اول دی ماه تمدید شده است.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی امروز با بیان اینکه زمان استفاده رسمی از کارت سوخت هنوز ابلاغ شده است، گفت: مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت فقط تا اول دی ماه برای ثبت نام فرصت دارند؛ این مهلت قابل تمدید نیست؛ بنابراین از فرصت فراهم شده برای ثبت نام کارت سوخت استفاده کنند.
زیبا اسماعیلی یادآور شد: البته امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام کارت سوخت در سامانه های اعلام شده فراهم است و متوقف نمی شود.
وی درباره شمار مالکان خودروهایی که اقدام به ثبت نام کرده اند، گفت: تاکنون 2 میلیون و 300 هزار نفر اقدام به ثبت نام کارت سوخت المثنی کرده اند.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ادامه داد: 300 هزار نفر از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 و 2 میلیون نفر نیز به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه های اینترنتی و موبایلی ثبت نام قطعی کرده اند.
وی با هشدار نسبت به واگذاری کارت سوخت، تصریح کرد: در صورت واگذاری کارت سوخت به افراد دیگر و سوءاستفاده از آنها، مسئولیت این اقدام با مالکان خودرو خواهد بود.
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی گفت: کارت های سوخت واگذار شده، شناسایی و ابطال خواهد شد.
اسماعیلی اضافه کرد: در صورتی که فردی خودرو خریده باشد، اما کارت سوخت به نام مالک قبلی است، نیازی به ثبت نام دوباره ندارد و همچنان می تواند از آن استفاده کند؛ زیرا کارت سوخت براساس شماره کد شناسایی 17 رقمی(VIN) خودرو و نه اطلاعات شناسنامه ای مالک و یا شماره پلاک صادر می شود.
به گزارش ایرنا، استفاده از کارت سوخت بزودی اجباری می شود؛ براین اساس مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت طبق جدول زمانبندی تا اول دی ماه مهلت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
مالکان خودروهای فاقد کارت سوخت باید از طریق دفترهای پلیس +10، سامانه اینترنتی، نرم افزار خدمات دولت همراه و وارد کردن کد دستوری #4* در گوشی تلفن همراه، به طور رایگان نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار