کد خبر: ۶۹۲۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ 18 December 2018

تابناک / رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون آخرین تغییرات قیمت خودرو داخلی به بیان نکاتی پرداخت.

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون آخرین تغییرات قیمت خودرو داخلی با توجه به اعلام تصویب افزایش 70 الی 130 درصدی قیمت خودرو داخلی در سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: در جلسه صبح روز دوشنبه قرار نبود در مورد قیمت خودرو تصمیم گیری شود زیرا این تصمیم پیش‌تر گرفته شده و طی بخشنامه‌ای سه ماه قبل ابلاغ شده است.

رحمانی با بیان اینکه موضوع قیمت فروش خودرو به کمتر از 5 درصد قیمت بازار هم اکنون مطرح نیست، افزود: بنا است فاصله‌ای که بین فروش خودروساز و بازار آزاد بوده را بتوان رفع کرد، به طوری که اگر با قیمتی کمتر از 5 درصد بازار عرضه کردند بتوانند در مرحله بعد تا 5 درصد قیمت‌ها نیز پایین بیاورند.

به گفته وی، هدف این بوده که قیمت بالا را پایین بیاورند، در حدی که متعادل شود، نه به قیمتی که پیش فروش می‌کرده‌اند.

به گفته رحمانی، افزایش قیمت بخشنامه ای بوده که سه ماه قبل ابلاغ شده منتهی وزارت صمت می‌بایست بررسی‌هایی انجام می‌داد و سازمان حمایت مدارک خودروسازان را بررسی می‌کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در عین حال کارگروه تنظیم بازار نیز در برخی موارد مسئول بوده و جلسه صبح امروز برای بررسی بسته خودرو و چگونگی وضعیت فعلی این صنعت بوده است.

وی با بی پاسخ گذاشتن این پرسش که چه تمهیداتی برای حمایت از مصرف کننده و تقویت تقاضا اندیشیده شده، به وضعیت تولید خودروسازان اشاره کرد و گفت: تعهدات خودروسازان و عمل به تعهدات خودورهای پیش فروش شده نیز در جلسه امروز بررسی شد. در مقطع زمانی مشخصی متاسفانه تولید خودرو داخلی با کاهش مواجه شده بود، اما طی سه هفته اخیر جلوی روند کاهشی گرفته شد و تیراژ تولید بالاتر رفته است.

وزیر صمت ادامه داد: افزایش تولید علاوه بر انجام تعهدات پیش فروش، بر روی افزایش کیفیت و حتی کاهش قیمت در آینده نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه فروش خودرو داخلی تا 5 درصد زیر قیمت بازار می‌تواند عرضه و قیمت را متعادل کند، افزود: در ادامه مصوبه‌ای که ابلاغ شده همه خودروها نباید حتماً زیر 5 درصد قیمت بازار و یا قیمت پیش فروش شده خودرو سازها در بازار تعیین شوند، این در حالی است که خودروسازان داخلی تا کنون حدود 8 ماه برای فروش مشکل دارند.

رحمانی در برابر این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که قیمت بازار نیز همزمان با فروش خودرو در کارخانه، بالاتر نرود، گفت: برای اطلاع رسانی در رسانه‌ها برنامه ریزی شده و باید حتماً کارشناسی شود، بنابراین نمی‌توان در یک مصاحبه همه زوایای آن‌را بیان کرد.فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار