پس از 40 روز؛
نامه عدم احراز صلاحیت حامد عبدالهی به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت درحالی به شورای شهر رشت ابلاغ شده است که دو تن از اعضای شورا در گفتگو با دیارمیرزا این خبر را تائید کرده اند.
کد خبر: ۶۹۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴ 18 December 2018

تابناک / با توجه به عدم احراز صلاحیت عبدالهی طی روزهای آینده باید پروسه انتخاب شهردار جدید رشت آغاز شود.

 

عبداللهی احراز صلاحیت نشد / باز هم ماجراهای انتخاب شهردار رشت کلید خورد!

 

وزارت کشور طی نامه‌ای صلاحیت منتخب شورا برای تصدی‌گری شهرداری رشت را تائید نکرد.

نامه عدم احراز صلاحیت حامد عبدالهی به عنوان شصت و ششمین شهردار رشت درحالی به شورای شهر رشت ابلاغ شده است که دو تن از اعضای شورا این خبر را تائید کرده اند.

این دو عضو شورا با این بهانه که عبداللهی همکار آنها در شورای پنجم شهر رشت است راضی به انتشار اسامی خود نشدند که این موضوع نیز در نوع خود عجیب به نظر می رسد!

گفتنی است حامد عبداللهی عصر روز دوشنبه ۱۴ آبان با ۶ رای اعضای شورا به عنوان شهردار رشت انتخاب شده بود.

آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۱۳۷۷ هیأت وزیران مستند قانونى براى بیان شرایطی است که پس از احراز آن، فرد پیشنهادی، تصدی سمت شهرداری را برعهده خواهد گرفت. در این راستا؛ احراز هر یک از این ویژگی ها بر اساس نظریه دستگاه مسوول محقق می شود؛ به عنوان نمونه برخورداری از مدرک تحصیلی دانشگاهى با گرایشهای مشخص شده در زمره شرایط تعیین شده‌ای است که مرجع صالح برای تائید آن صرفاً وزارت علوم است. در خصوص صلاحیتهای عمومی فرد نیز مطابق قانون صرفاً وزارت اطلاعات می‌بایست اعلام نظر نماید. وزارت کشور در خصوص صدور احکام شهرداران، پس از جمع بندی نظر دستگاههای مسوول و دریافت بلامانع بودن انتصاب فرد از سوی وزارت اطلاعات، نظر نهایی خود را اعلام و احکام مربوطه را صادر می‌نماید.

با توجه به عدم احراز صلاحیت عبدالهی طی روزهای آینده باید پروسه انتخاب شهردار جدید رشت آغاز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار