کد خبر: ۶۹۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۴ 17 December 2018

تابناک / استاندار گیلان گفت: سد منجیل به تنهایی پاسخگوی نیازهای آبی استان گیلان نیست.

مصطفی سالاری عصر امروز در مراسم آئین نکوداشت شصت سال فعالیت علمی و ادبی استاد محمد روشن در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت اظهار داشت: محمد روشن و دیگر اساتید فرهیخته گیلانی از سرمایه‌های غنی و برترین ثروت هستند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه باید به بنیان تمدن غنی فرهنگی استان گیلان توجه ویژه‌ای کرد عنوان کرد: فرهیختگان گیلانی و استادان بزرگوار ادبیات و علم و فرهنگ شکل‌دهنده تمدن غنی استان گیلان هستند.

وی با اشاره اینکه خداوند نعمت‌های بزرگی به استان گیلان داده است تصریح کرد: انسان‌های فرهیخته از مهم‌ترین ثروت‌های گیلانی هستند و طبیعت بی‌نظیر و موقعیت جغرافیایی عالی از دیگر موهبات الهی به مردم گیلان است.

 

 

طرح نظارت بر بازار شب یلدا در گیلان اجرا می‌شود

سالاری با اشاره به اینکه باید از سرمایه‌های گیلان به‌درستی استفاده کرد گفت: می‌توان از مجموعه سرمایه‌های عظیم گیلان در راستای ایجاد رفاه و آسایش برای مردم بهره برد زیرا در تدوین این سرمایه‌ها موفقیت زیادی کسب نشده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه باید از نظر و دانش فرهیختگان گیلانی در راستای تلاش برای بهبود زندگی مردم بهره برد افزود: استان گیلان از نظر طبیعت بارندگی و سرمایه نیروی انسانی در کشور برتر است.

استاندار گیلان با اشاره به پیشینه استان گیلان و انسان‌های بزرگی که با نگاه فاخر خود و احساس مسئولیت در گیلان ارزش‌آفرینی کردند تصریح کرد: باید از این جمع فرهیخته بیشتر بهره برد و در راستای معرفی آنان تلاش کرد.

سالاری با بیان اینکه سد منجیل به تنهایی پاسخگوی نیازهای آبی استان گیلان نشده است گفت: قبل از احداث سد منجیل، مردم با شیوه‌های مختلف از آب بهره‌برداری می‌کردند و با وجود اینکه سطح کشت کمتر بود ولی به خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به 3 هزار آب‌بندان به دست مردم و افزایش تعداد آب‌بندها بیان کرد: با وجود اینکه در استان گیلان از نزولات جوی مناسب و سد منجیل برخوردار هستیم ولی همواره در بخش کشاورزی با مشکلات کم‌آبی روبه‌رو هستیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه باید مشکلات سد منجیل برطرف شود تصریح کرد: بیش از 50 رودخانه در استان گیلان داریم که به‌درستی سامان‌دهی نشده و تلفات جانی و مالی زیادی را به بار می‌آورد.

سالاری با اشاره به اینکه باید از نعمت‌ها و سرمایه‌های طبیعی استان گیلان به بهترین نحو بهره برد اظهار داشت: رودخانه‌ها از نعمت‌های خداست که در صورت عدم استفاده بهینه و درست، میزان آسیب‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان سرشار از ظرفیت‌های گردشگری و تمدن غنی فرهنگ و هنر است خاطرنشان کرد: مرحوم محمد معین، استاد محمد روشن و دیگر اساتید سرمایه‌هایی به‌شمار می‌روند که باید در حفظ آنان کوشا بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار