کد خبر: ۶۹۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 16 December 2018

تابناک / عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با خاطرنشان کردن این نکته که از ابتدا اقشار مرفه در لیست یارانه بگیران نبودند، بیان کرد: قانون هدفمندی نهایتاً به نحوی اجرا شد که همه دهک‌ها به طور یکسان از پرداخت‌های نقدی بهره مند شدند و نتیجه این شد که کمبود منابع مالی دولت به اوج خود رسید.

کاظم دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس طی گفت و گو با خبرنگار نوآوران اظهار داشت: همان‌طور که از ابتدا نیز بارها مطرح شده است قرار نبود همه اقشار به طور یکسان یارانه دریافت کنند و همین اتفاق موجب شد تا دولت در تامین منابع مالی دچار مشکلات بسیاری شود.

وی با بیان این‌که این اقدام نه تنها دردی از مردم درمان نکرد، بلکه به خودی خود موجب بروز مشکلاتی نیز شد، گفت: اقشاری که درآمد میلیاردی دارند نیز یارانه نقدی دریافت می‌کنند؛ این در حالی است که آن ها اصلا نیازی به این پول ندارند و باید گفت سیاست اشتباه دولت دهم در دولت دوازدهم نیز تداوم یافته است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: بهتر بود این رقم یارانه ها حذف می شد و به بخش های خدماتی، درمانی و تولیدی جامعه اختصاص می‌یافت تا شاهد اتفاقات و نتایج مثبت در اقتصاد بودیم.

دلخوش، پرداخت های نقدی را موجب کسری بودجه دولت دانست و افزود: همه فعالان اقتصادی نیز بارها هشدار دادند که قانون هدفمندی یارانه ها به اشتباه در پیش گرفته شده است و اجرای آن به درستی صورت نگرفته است. اقشار مرفه در لیست یارانه بگیران نبودند، اما نهایتاً همه به طور یکسان از پرداخت‌های نقدی بهره مند شدند و نتیجه این شد که کمبود منابع مالی دولت به اوج خود رسید.

وی ادامه داد: از جمله مشکلاتی که پرداخت یارانه به همه اقشار ایجاد کرد نیمه کاره ماندن طرح های عمرانی در نتیجه نبود اعتبارات لازم برای به نتیجه رساندن چنین طرح‌هایی بود. در این راستا دولت به ناچار باید یا به استقراض بپردازد و یا این که از طریق فروش اوراق مشارکت اقدام به تامین منابع کند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی رقم 45 هزار تومانی که در قالب یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود را ناکافی عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به بالا بودن هزینه های زندگی یارانه های نقدی، قدرت خرید چندانی را برای مردم ایجاد نمی‌کند و تنها دولت را با مشکلات مالی مواجه می کند؛ از این رو انتظار می‌رفت که دولت در لایحه بودجه سال 98 تدابیر بهتری در این راستا می اندیشید تا مشکلات کمتری ایجاد شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار