تابناک / معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای آمادگی خود برای برگزاری دوره‌های آموزشی خدمات گردشگری در استان گیلان را به عنوان پایلوت در سطح کشور اعلام می‌کند.

سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در جلسه شورای مهارت استان گیلان به اهمیت مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: وجود اراده بالا در استان گیلان در بخش مهارت آموزی که با نگاه و رویکرد استاندار گیلان ایجاد شده بسیار ستودنی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه اراده موجود در استان گیلان باید در پشتیبانی از ظرفیت‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان گیلان و در مسیر توسعه استفاده شود افزود: تدوین نیازمندی‌های گیلان در حوزه مهارت آموزی می‌تواند در مسیر ایجاد دوره‌های آموزشی متناسب با این استان موثر باشد.

 سلیمان پاک سرشت به وجود ذینفعان متفاوت از حوزه مهارت آموزی اشاره و خاطرنشان کرد: والدین برای سرمایه‌گذاری آینده دانش‌آموزان، بنگاه‌های اقتصادی برای آینده شغلی و دستگاه‌های اداری نیز در مسیر نیازمندی‌های شغلی کشور برخی از ذینفعان برگزاری دوره‌های آموزشی محسوب می‌شوند.

شورای مهارت گیلان

تدوین قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی

وی تدوین قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی را گام موثری در مسیر افزایش سطح آموزش در جامعه دانست و اظهار داشت: آیین نامه نظام صلاحیت حرفه‌ای نیز به نیازسنجی آموزش‌های منطبق با هر منطقه کمک می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پایبندی به اجرای قانون و آیین نامه تدوین شده را یک وظیفه همگانی عنوان کرد و گفت: در استان گیلان کشاورزی و گردشگری از محورهای اصلی در مسیر ایجاد، توسعه و تثبیت ظرفیت‌های شغلی است که سازمان فنی و حرفه‌ای آمادگی خود برای برگزاری دوره‌های آموزشی خدمات گردشگری در این استان را به عنوان پایلوت در سطح کشور اعلام می‌کند.

وی افزود: برگزاری این دوره آموزشی می‌تواند به عنوان یک توانمندی و برند در حوزه گردشگری برای استان گیلان باشد که بازدهی اقتصادی بسیار بالایی دارد.