نماینده سابق لاهیجان و مشاور نوبخت؛
تابناک / ابوذر ندیمی، نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه باید در راستای مسائل و مشکلات مردم واقع بین بود، گفت: فقدان شناخت از مسائل اصلی مردم، نبود واقع‌بینی نسبت به درآمدها، کسری بودجه، صداقت در برخورد با مردم و بازی با اعداد و ارقام و اسامی و بالاخره نبود تخصص کافی در مورد بودجه باعث شده تا نگاه منطقه‌ای و بخشی در بودجه حاکم باشد تا نگاهی ملی.
کد خبر: ۶۹۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳ 16 December 2018

تابناک / ابوذر ندیمی، نماینده ادوار مجلس با تاکید بر اینکه باید در راستای مسائل و مشکلات مردم واقع بین بود، گفت: فقدان شناخت از مسائل اصلی مردم، نبود واقع‌بینی نسبت به درآمدها، کسری بودجه، صداقت در برخورد با مردم و بازی با اعداد و ارقام و اسامی و بالاخره نبود تخصص کافی در مورد بودجه باعث شده تا نگاه منطقه‌ای و بخشی در بودجه حاکم باشد تا نگاهی ملی.

 

با تدوین بودجه نامناسب مردم را فریب ندهیم! / در بسیاری از موارد اعتقادی به استراتژی و برنامه‌ریزی دقیق وجود ندارد! / 66 هزار پروژه ملی و استانی در کشور وجود دارد که هنوز به سرانجام نرسیده است! / اضافه کردن پروژه جدید هیچ دردی از مردم دوا نخواهد کرد!

 


ابوذر ندیمی در گفت‌وگو با «ابتکار» با تاکید بر اینکه می‌توان ادعا کرد مهمترین موضوع در بودجه توجه به مسئله اصلی مردم است که متاسفانه به دلیل عدم وجود نگاه دقیق میان نمایندگان و برخی مدیران تصمیم‌گیر مرتبط مورد احجاف قرار می‌گیرد، ادامه داد: باید در ابتدا به این مسئله توجه داشت که آیا نمایندگان مردم در خانه ملت یا دیگر مسئولان مرتبط در بحث بودجه‌نویسی و تدوین بودجه اولویت اصلی کشور را در تولید‌، اشتغال یا معیشت مردم می‌بینند که اگر اینگونه باشد دیگر مشکلی نخواهد بود و نگاه آنها به بودجه به طور یقین نگاه ملی خواهد بود.


نماینده لاهیجان در مجلس هشتم با بیان اینکه در بسیاری از موارد اعتقادی به استراتژی و برنامه‌ریزی دقیق وجود ندارد، افزود: اگر نمایندگان واقعا به درخواست‌های مردم که همان معیشت‌، اشتغال‌، گرانی‌های موجود و بسیاری دیگر از موارد توجه داشته باشند نباید به دنبال پروژه‌هایی بروند که برای مردم سودی ندارد.

ندیمی اظهار کرد: موضوع دیگری که باید به آن توجه داشت، واقعیت‌هایی است که در جامعه و اقتصاد کشور وجود دارد.

اگر نمایندگان مجلس نگاه واقع بینانه‌ای به مسائل کشور نداشته باشند به طور یقین بودجه‌ای را تدوین و تصویب خواهند کرد که موجبات فریب مردم را فراهم می‌کند.

این نماینده ادوار مجالس ششم، هفتم و نهم تصریح کرد: اگر نمایندگان اعتقاد به این داشته باشند بودجه باید بر اساس واقعیت‌های درآمدی و منابع و همچنین مصارف تعیین شود. البته در بودجه‌بندی باید مسائل اضافه‌ای همچون تحریم نیز در نظر گرفته شود و در واقع علاوه بر واقع بینی، انعطاف لازم را در جهت تحریم و پاسخگویی لازم برای نیازهای منطقه‌ای و استانی داشته باشد. آن زمان می‌توانند بودجه را متناسب با این مسائل و با نگاه ملی تصویب کنند.

این صاحب‌نظر اقتصادی خاطرنشان کرد: برخی از نمایندگان فعلی و قبلی متاسفانه بنا را براین گذاشته‌اند که فقط به مردم منطقه خود اعلام کنند که اعتبار یا پروژه‌ای جدید برای شهر یا استان‌شان گرفته‌اند اما باید توجه داشت زمانی که‌ 66 هزار پروژه ملی و استانی در کشور وجود دارد که هنوز به سرانجام نرسیده است، یعنی اضافه کردن پروژه جدید هیچ دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

ندیمی با تاکید بر اینکه باید در راستای مسائل و مشکلات مردم واقع بین بود نه انتخاب بین، افزود: متاسفانه آنچه در حال حاضر مشاهده می‌کنیم با توجه به اینکه سال آینده انتخابات مجلس را در پیش داریم تصمیماتی که نه تنها در بودجه بلکه در بسیاری از مسائل گرفته می‌شود نگاه انتخاباتی در آن پررنگ‌تر است. انتظار مردم رفع مسائل و مشکلات معیشتی است تا تعریف یا اجرای پروژه‌ای جدید.

وی نبود تخصص در بین بسیاری از نمایندگان مجلس را در نگاه بخشی و منطقه‌ای به بودجه دانست و گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان مجلس تخصص و اطلاعی از بودجه ندارند. برای همین وقت و زمان خود را صرف تبصره‌هایی از بودجه می‌کنند و پیشنهاداتی می‌دهند که حاصلی برای مردم ندارد و این امر باعث می‌شود تا به سایر مسائل بودجه از جمله بودجه شرکت‌های دولتی که چند برابر بودجه‌های عمومی است، ورود نکنند.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم افزود: به طور کلی فقدان شناخت از مسائل اصلی مردم‌، نبود واقع‌بینی نسبت به درآمدها‌، کسری بودجه‌، صداقت در برخورد با مردم و بازی با اعداد و ارقام و اسامی و بالاخره نبود تخصص کافی در مورد بودجه باعث شده است تا نگاه منطقه‌ای و بخشی در بودجه حاکم باشد تا نگاهی ملی که این خود بیشتر از آنکه مشکلی را در کشور حل کند مشکل‌ساز می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار