عضو شورای شهر تبریز در گفتگو با تابناک تبریز
پروژه میدان آذربایجان از بن و ریشه غلط است و هرفرد، ارگان و یا سازمانی که در طراحی و تصویب و اجرای آن، این طرح را ارائه داده و هر سازمانی که در این زمینه کوتاهی کرده است ، بایستی در مراجع مربوطه پاسخگو باشد و در صورتی که کوتاهی عمدی بوده باشد باید محاکمه شوند،تا درس عبرتی برای دیگر افراد سود جو باشد.
کد خبر: ۶۹۱۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴ 15 December 2018

به گزارش تابناک تبریز؛ محرم محمد زاده عضو شورای کلانشهر تبریز در گفتگو با تابناک تبریز، با انتقاد از اینکه چرا پروژه های شهرداری درشهر یکسان اجرا نمیشود  گفت: تمامی پروژه ها و کارهایی که توسط عوامل شهرداری انجام می گیرد بایستی بصورت کارشناسانه و تخصصی انجام شود اما برخی مواقع شاهد هستیم که بصورت سلیقه ایی عمل می شود، برای مثال عليرغم اینکه از افتتاح و اسفالت ریزی خیابان جدید حجتی به طرف چایکنار حدود یک ماه میگذرد ولی هنوز بسیاری از نواقص این پروژه رفع نشده است.

مشکل اساسی ما در پروژه های عمرانی است

محرم محمدزاده عمده مشکلات شهر را در پروژه های عمرانی نام برد و افزود: پروژه میدان آذربایجان از بن و ریشه غلط است و هرفرد، ارگان و یا سازمانی که در طراحی و تصویب و اجرای آن، این طرح را ارائه داده و هر سازمانی که در این زمینه کوتاهی کرده است ، بایستی در مراجع مربوطه پاسخگو باشد و در صورتی که کوتاهی عمدی بوده باشد باید محاکمه شوند،تا درس عبرتی برای دیگر افراد سود جو باشد.

بیش از 150میلیارد تومان بودجه شهر تبریز را تلف کرده اند و عملا در خروجی چیزی دیده نمیشود و مشکلات فنی و ترافیکی بسیاری همچنان پابرجاست معلوم نیست چه کسی این طرح هارا ارائه داده است، این شهر و این کشور مهندسان متخصص و بسیار علمی زیادی دارد امامهندسین این طرح بر چه مبنایی محاسبات را انجام داده اند؟ مگر مهندسان این طرح سواد علمی و تخصصی ندارند؟ بنظر بنده این افراد باید محاکمه قضایی شوند چون در حیف و میل بیت المال شریک حرم هستند و بایستی به شدت برخورد شود تا بدانند از حق صغیر و یتیم و بیت المال، امکان ثروت اندوزی ندارند.

امروز مشکلات عدیده ای در شهر مشاهده میشود، با وجود اینکه شاهد نزولات الهی هستیم، بصورت غیر حرفه ایی اقدام به اسفالت ریزی می شود که کاری غیر اصولی است در حالی که پروژه های عمرانی، بایستی در فصل کاری انجام شود.

محمد زاده عدم نظارت بر حسن انجام کارهای پیمانکاری را عامل اصلی ناموفقی پروژه ها عنوان کرد و افزود:در این زمینه پیمانکار را مقصر نمی دانم زیرا که برخی از پیمانکارانی که وجدان کاری ندارند، برایشان اتمام پروژه و دوام اسفالت ریزی مهم نیست بلکه انان در پی دریافت صورت وضعیت خودشان هستند و اگر وجدان کاری حاکم نباشد باید دستگاه نظارتی ناظر بر نحوه اجرای پروژه باشد.

متاسفانه نظارتی بر شهرداری و شورا نیست

وی خطاب به عملکرد بودجه ای که ارائه شده گفت : افرادی که جهت ارائه عملکرد خود در جلسات شورا حاضر شده و گزارش ارائه می دهند میتوانند قبلا این عملکرد ها را کپی کرده و در اختیار اعضای شورا قرار دهند تا زمان موردنیاز شورا برای رسیدگی به مشکلات تلف نشود و همچنین اعضای شورا فرصت مناسب جهت بررسی، تجزیه و تحلیل محتوی را داشته باشند که متاسفانه بغیر این کار عملا سبب هدر رفت وقت اعضا و بی کیفیتی جلسات را رقم می زند.

منبع: تابناک
برچسب ها: محرم محمد زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :