کد خبر: ۶۹۰۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷ 13 December 2018

تابناک / نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت:‌ ۷ هزار هکتار از باغات چای گیلان رها شده است به طوری‌که کشاورزان استان بدون مساعدت دستگاه‌های متولی توانایی آباد کردن این اراضی را ندارند.

مهرداد بائوج لاهوتی عصر امروز در جلسه مشترک مجمع نمایندگان گیلان و سپاه قدس گیلان در رشت اظهار داشت: 7 هزار هکتار از باغات چای گیلان رها و تبدیل به مخروبه شده است و کشاورزان استان بدون مساعدت‌های لازم توانایی آباد کردن این اراضی را ندارند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس مطالبه‌گری نمایندگان و گرفتن سهم استان گیلان از ردیف‌های بودجه را متذکر شد و بیان داشت:‌ یکی از مشکلات دستگاه‌های اجرایی گیلان این است که برخلاف عملکردشان در حوزه جذب بودجه شفاف هیچ فعالیتی برای جذب بودجه پنهان از خود نشان نمی‌دهند.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه گیلان در حوزه جذب بودجه پنهان بسیار ضعیف عمل می‌کند ابراز داشت: دولت 3 میلیون دلار را به بخش طرح‌های آبخیزداری در کل کشور اختصاص داده است بنابراین انتظار داریم دستگاه‌های ذیربط در گیلان برای جذب این اعتبارات تلاش کنند.

 

بائوج لاهوتی از تخصیص 300 میلیون دلار اعتبار در حوزه اجرای پروژه‌های آب شرب روستایی کشور خبر داد و تصریح کرد: به اعتقاد بنده به جای اینکه اجرای این دست از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی را به دست پیمانکاران بسپاریم می‌توانیم از ظرفیت عظیم بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان استفاده کنیم.

وی وجود 7 هزار هکتار باغ چای مخروبه در سطح گیلان را ‌نگران‌کننده اعلام کرد و اظهار داشت: صنعت چای به علت تغییر در راهبردها در سال‌های اخیر با تحولات بسیار مثبتی مواجه بوده است بنابراین انتظار داریم دستگاه‌های متولی با تجمیع توان خود در مسیر احیای اراضی چای بلااستفاده اقدام کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس واردات بیش از اندازه برنج در کشور را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: با توجه به تولید‌ 2 میلیون و 400 هزار تن برنج در کشور و مصرف سالانه 2 میلیون و 800 هزار تن از این محصول،‌ واردات خارج از اندازه برنج خارجی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس احیاء جایگاه گیلان در حوزه تولید ابریشم را ضروری خواند و گفت: در گذشته سالانه حدود هزار تن نخ ابریشم در شمال کشور تولید می‌شد بنابراین باید با اصلاح زیرساخت‌های صنعت ابریشم در گیلان از واردات این محصول به داخل کشور جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار