هشدار اعضای هیات علمی دانشگاهها؛
تابناک / تبعيض آشكار بين دو ساحت همسان علمي ،به بي درايتي ،كم كوشي و بي عملي مسئولان تعبير و دستاوردي جز بي اعتمادي در منطق مديريتي نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۹۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱ 13 December 2018

تابناک / تبعيض آشكار بين دو ساحت همسان علمي ،به بي درايتي ،كم كوشي و بي عملي مسئولان تعبير و دستاوردي جز بي اعتمادي در منطق مديريتي نخواهد داشت.

بیانیه هشتمین نشست شورای هماهنگی تشکلهای صنفی اعضای هیات علمی دانشگاهها و پژوهشگاههای ایران

هشتمین نشست شورای هماهنگی تشکلهای صنفی اعضای هیات علمی دانشگاهها و پژوهشگاههای ایران در روزهای گذشته با حضور نمایندگان 22 تشکل صنفی و با حمایت و پشتیبانی 30 تشکل دانشگاهی برگزار گردید. در این نشست ضمن بحث و بررسی در مورد موضوعات و مسائل مبتلا به صنفی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و پژوهشگاهها و راه حلهای محتمل برای آنها، دو موضوع به طور مشخص مورد طرح و بررسي قرار گرفت:

١- با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و شرایط پس از برجام و تحریم های ناعادلانه تحمیلی و تنشهای اقتصادي و رواني متعاقب اين وضعيت بر كليت سامان فردي و اجتماعي مردم، شورا بر حل مشکلات معیشتی اقشار مختلف، به ویژه دو قشر تأثیر گذار معلمان و کارگران زحمتکش تأکید نموده و مسئولان کشور را به اهتمام و تمرکز بر حل و یا تقلیل مشکلات معیشتی از طريق رفتار سياستي منطقي و دلجويانه فرا میخواند و در همین راستا شورای هماهنگی به نمایندگی از اعضای هیات علمی دانشگاهها و پژوهشگاههای متبوع، آمادگی خود را برای همفکری و یافتن راه حل برای حل مشکلات مذکور و عبور از وضعیت موجود اعلام می دارد.

٢- شورای هماهنگی، بار ديگر هشدارانه يادآور مي شود كه غفلت از تنزل آشكار وضعيت اقتصادي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ها - كه به دليل موقعيت و عملكرد متفاوتشان از ديگر مستمري بگيران دولتي همواره متمايز بوده اند- در آينده اي نه چندان دور، سامان علمي و فرهنگي و سرمايه اجتماعي كشور را با تهديد جدي مواجه خواهد ساخت. از اين رو از مسئولان محترم وزارت متبوع و دیگر سازمان های مسئول تقاضا مي شود که ضمن توجه به بهبود وضعیت معیشتی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و پژوهشگاه ها، موضوع همترازی حقوق و مزایای اعضای هیأت علمی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد توجه ویژه قرار داده و در جهت برطرف کردن موانع موجود اهتمام ورزند.

بدیهی است مشاهده و تحمل تبعيض آشكار بين دوساحت همسان علمي، به بي درايتي، كم كوشي و بي عملي مسئولان مربوط تعبير خواهد شد كه دستاوردي جز بي اعتمادي به نهادهاي سياستگذار در منطق مديريتي نخواهد داشت و این نیز تهدیدی جدی برای روند توسعه و ارتقای کشور خواهد بود که قطعا مطلوب مسئولان محترم نمی باشد. در همین رابطه نیز شورای هماهنگی آمادگی خود را برای ارائه ديدگاه ها و همراهي دانشگاهیان موجود در این مسیر اعلام می دارد. امید است سياستگذاران محترم؛ به‌ویژه مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حداکثر استفاده را از این توان بالقوه برای حل این مشکلات به عمل آورند.

شایان ذکر است دانشگاه گیلان یکی از دانشگاههای فعال در تشکلهای صنفی اعضای هیات علمی دانشگاهها و پژوهشگاههای ایران است و دکتر مرضیه شمس یوسفی عضو هیات علمی دانشگاه گیلان و نایب رییس کانون صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه گیلان عضو هیات اجرایی شورای هماهنگی اعضای هیات علمی دانشگاههای کشور می باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار