تابناک / چندی پیش بود که محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب غیرقانونی اعضای هیئت‌ علمی در بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت، گفت: امروزه ضعف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر همه دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی مشهود است.
کد خبر: ۶۸۹۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵ 12 December 2018

تابناک / چندی پیش بود که محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جذب غیرقانونی اعضای هیئت‌ علمی در بیمارستان قلب دکتر حشمت رشت، گفت: امروزه ضعف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر همه دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی مشهود است.

 

توجیه عجیب رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در خصوص دانشجویانی که جذب هیات علمی می شوند!

 

البته وی پیش تر هم با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از رسالت خود دور شده و یکى از بدهکارترین دانشگاه هاى کشور است، به انتقاد از عملکرد یوسف زاده پرداخته و گفته بود: مسوولان این دانشگاه بجاى اینکه به فکر ارتقاى سطح آموزشى و پرداخت بدهکارى باشند، به کار سیاسى مشغولند!

البته قربانی تنها منتقد عملکرد یوسف زاده بر راس دانشگاه علوم پزشکی نیست. نماینده لاهیجان هم با انتقاد از وضعیت فعلی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، به موضوع جذب غیرقانونی اعضای هیات علمی پرداخته و گفته بود: متأسفانه در نوع گزینش اعضای هیئت‌علمی نیز مواردی مشاهده‌شده که خلاف قانون اقدام شده است. نیکفر به تخلفات دیگری هم در سطح این دانشگاه اشاره می کند و با اشاره به موضوع به‌کارگیری پزشکان متعهد مناطق محروم در سطح دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آن را از دیگر موارد تخلف در این دانشگاه بر می شمارد و می گوید: متأسفانه متخصصینی که سهمیه استان‌های دیگر و مناطق محروم بودند بدون اینکه حتی یک‌بار هم به مقصد مأموریت خود مراجعه داشته باشند در مناطقی فعالیت می‌کنند که خلاف قانون است.

اگرچه این دو نماینده مجلس که از قضا هر دو عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم هستند، بر بروز تخلفاتی در روند جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم پزشکی تاکید دارند اما رییس این دانشگاه همچنان معتقد است که انتخاب اعضای هیأت علمی مسیری قانونی دارد و فرآیندهای آن کاملاً مشخص و خارج از آن‌کسی نمی‌تواند جذب شود. وی حتی استفاده از عنوان "تخلف" را برای آن چه در فرآیند جذب اعضای هیات علمی بیمارستان حشمت رخ داده است، جایز نمی داند و می گوید: تنها برای سازمان های نظارتی ابهاماتی پیش آمده که فرآیند آن در حال پاسخگویی و رفع ابهام است!

یوسف زاده اما در پاسخ به این سوال که چرا برخی از پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها دانشجویانی بوده‌اند که عضو هیأت علمی شده اما اساتید آن‌ها همچنان در صف انتظار برای پیوستن به اعضای هیأت علمی هستند، می گوید: هیأت علمی شدن فرآیند پیچیده‌ای دارد و یکی از فرایند‌های آن توانمندی دانشجویان است!

از این اظهارات یوسف زاده چنین بر می آید که اساتیدی که نتوانسته اند تا کنون جذب هیات علمی شوند، توانمندی لازم را نداشته اند. البته یوسف زاده دقیقا به این موضوع اشاره نمی کند که توانمندی دانشجویانی که جذب هیات علمی شده اند، دقیقا در چه خصوصی بوده است!

 

خزر/

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Canada
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
یوسف زاده دقیقا به این موضوع اشاره نمی کند که توانمندی دانشجویانی که جذب هیات علمی شده اند، دقیقا در چه خصوصی بوده است!
- نام انها با سید شروع می شود
- وطن فروش هستند
- نام انها علی حسن حسین و تقی و نقی هست.
- نسبت به سلطه عرب بر ایرانی قوی هستند و با بی رحمی تمام در ویرانی کشور ایران کمک می کنند
اینها توانمندی های این دانشجویان هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار