کد خبر: ۶۸۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲ 12 December 2018

تابناک / چندی پیش بود که یک قاضی در رشت با اقدامی پسندیده و زیبا در پرونده یک بانوی نقاش که کشف حجاب کرده بود، بجای ابلاغ حکم قضایی پس از چند جلسه مشاوره با وی و خانواده اش حکم به رسم یک نقاشی خیابانی در زمینه حجاب داد.

 

پس از آن، این بانوی نقاش با اخذ مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سیما و منظر شهرداری رشت در محلی که این سازمان تعیین نموده بود به اجرای نقاشی خیابانی خود پرداخت که هنگام نقاشی یکی از اعضای شورا در کار وی دخالت میکند و با اعمال فشار غیرقانونی خواستار ایجاد تغییراتی در طرح می شود! موضوعی که به این عضو شورا قانوناً هیچ ارتباطی نداشت. در ادامه بانوی نقاش برای تمام شدن ماجرا پس از قبول اشکالات وارد شده توسط این عضو شورا در طرح تغییراتی ایجاد میکند. اما این پایان ماجرا نبود و این عضو شورای شهر رشت با فشار بر روی سازمان سیما و منظر خواستار پاک شدن طرح از روی دیوار می شود که این اقدام نیز به صورت غیرقانونی صورت می پذیرد.

 

در ادامه و پس از اعتراضات نسبت به اعمال فشار غیرقانونی این عضو شورا و حذف نقاشی فوق از دیوار سازمان سیما و منظر شهرداری رشت مکان دیگری را برای نقاش معین کرد تا همان طرح که هیچ اشکال شرعی و قانونی نداشت و بر اساس مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج حجاب و عفاف بود را بر روی دیوار یک مدرسه اجرا نماید.

 

حال اما تصاویری در فضای مجازی منتشر شده نشان از آن دارد که حکایت از اجرای این طرح روی دیوار یک مدرسه دخترانه دارد تا این امر نشان داده شود زور یک عضو شورا بیشتر از حکم قضایی است و با اعمال فشار غیرقانونی توسط یک عضو شورای شهر رشت می توان حکم قضایی را زیر پا گذاشت و زحمات شبانه روزی یک نقاش جوان که برای حجاب و عفاف دست به قلمو شده بود را به راحتی از بین برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار