کد خبر: ۶۸۹۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹ 10 December 2018
حساسیت رئیس جمهوی به مسائل زیست محیطی کم نظیر است
تابناک / مصطفی سالاری روز یکشنبه در تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه گیلان افزود: رئیس جمهوی بیشتر از من، شما و غالب افراد نسبت به مسایل زیستی محیطی حساس است و حساسیت دکتر روحانی به این مسایل، کم نظیر و بی نظیر است.
وی با بیان اینکه درباره موضوع انتقال آب خزر به سمنان بایستی کارشناسانه حرف بزنیم، اظهار داشت: اظهارنظرها بایستی مبتنی بر اطلاعات و مسایل فنی باشد؛ اینکه صرفا عوام فریبانه نظری ارائه شود، کار درستی نیست.
استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: فضای دانشگاه گیلان و این مراسم نشان می دهد که دانشجویان با اندیشه ها و رویکردهای متفاوت و فضای منطقی، عاقلانه و توأم با آداب رقابت و صحبت می کنند و این قابل تقدیر است.
سالاری با بیان این که قطعا در همه مسایل نیاز به گفت و گو داریم، اضافه کرد: انتقادات دلسوزانه مبتنی بر آداب و از سر دغدغه صحیح برای بهتر شدن امور نیاز جدی امروز است، ما با دنیا هم نیاز به گفت و گو داریم.
وی در ادامه سخنانش سیاسی بودن دانشگاه را نه ایراد بلکه نیاز دانست و خاطرنشان کرد: باید جامعه دانشجویی در ابعاد کلان فعال شود، نظر بدهد و یقینا تذکرهای جامعه دانشجویی در نحوه اجرای تصمیمات موثر است.
سالاری در بخش پاسخ به موارد مطرح شده از سوی تشکل های دانشجویی دانشگاه گیلان در پاسخ به موردی مبنی بر این که برخی از مدیریت ها در استان با سرپرست اداره می شوند، گفت: زمانی تغییر یک مدیر قطعی است و انتصاب مدیر جدید نیز زمان می برد ، بنابراین حکم سرپرستی تا حدی در همه جای کشور وجود دارد.
استاندار گیلان درباره به کارگیری جوانان نیز اظهار داشت: معتقدم که بایستی خیلی بیشتر از جوانان استفاده کنیم، مقام معظم رهبری بر جوان گرایی و رئیس جمهوری نیز در انتصابات بر لزوم بکار گیری بانوان و جوانان تاکید دارند. 
وی در مورد پایداری منابع آب نیز بیان داشت: بخش عمده آب تامین بخش کشاورزی از سد منجیل است که یک قطره آب از حوزه آب ریز استان ما نیست؛ توجه داشته باشیم استان پرآبی هستیم اما از روان آب ها استفاده چندانی نمی کنیم و آنها به دریا سرازیر می شود.
سالاری در مورد موضوع مطرح شده در همایش روز دانشجو با عنوان بیکاری جوانان توسط نماینده یکی از تشکل های دانشجویی نیز گفت: بیکاری جوانان دغدغه جدی کشور است، بدون تردید این مشکل به نظام آموزشی ما بر می گردد؛ اینکه به مهارت آموزی آن گونه که باید نپرداختیم.
وی درباره رشد اقتصادی دانش بنیان خاطرنشان کرد: در این مورد مطالبه خود را از جامعه دانشگاهی می دانم، انتظارم از جوانان و دانش آموختگان این است که بیشتر در این حیطه ورود کنند که البته زمینه برای حمایت فراهم است.
مراسم گرامیداشت روز دانشجو امروز (یکشنبه) از سوی دانشگاه گیلان از تالار حکمت دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزار شد. در این مراسم هر یک از تشکل های دانشجویی دیدگاه ها، نظرات و پیشنهاداتی را ارائه دادند.
بر اساس آخرین آمار، در زمان حاضر بیش از 18 هزار دانشجو در دانشگاه گیلان در رشته های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای بیش از 600 عضو هیات علمی است. 
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور دارای دانشکدهای ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است. 
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار