کد خبر: ۶۸۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸ 08 December 2018

تابناک / فرماندار رشت با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: مدیرانی که بدون هماهنگی در جلسه غیبت داشتند توبیخ کتبی خواهند شد.

 

 

«میرشمس مومنی زاده» ‌امروز (شنبه، ۱۷ آذر )در جلسه شورای اداری شهرستان رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظامی نوین مبتنی بر مردم سالاری را به جهان عرضه کرد گفت: همین امر موجب توطئه‌ها علیه کشور و جنگ همه جانبه اقتصادی توسط سلطه جهانی شد.

 

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر برنامه‌ریزی مدیران شهرستانی با توجه به جنگ اقتصادی اطهار کرد: این بار نیز دشمنان در تهدیدهایشان علیه کشور شکست خواهند خورد.

 

وی بر توسعه شهرستان در ابعاد مختلف صنعت، گردشگری و تجارت تاکید کرد و افزودامروز تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که نظام و استان ما را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند.

 

مومنی زاده با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی منحصر به مسئولان ملی نیست اذعان کرد: همه مسئولان در شهرها و روستاها باید بستر لازم جهت تحقق اقتصاد مقاومتی را فراهم و در راستای سیاست‌های آن گام بردارند.

 

وی خواستار بهره گیری بیشتر از ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان و حمایت از توسعه رشته‌های کشاورزی شد و بیان کرد: اقتصاد مقاومتی، استان را در برابر نوسانات و فشارهای اقتصادی بیمه می‌کند.

 

فرماندار شهرستان رشت در ادامه مدیریت منابع آب را امری مهم در توسعه کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: اگر مدیریت آب شهرستان متعهدانه و مسئولانه اجرا نشود مشکلاتی ایجاد و خساراتی را به کشاورزان وارد می‌کند.

 

وی ‌واحدهای صنعتی راکد و نیمه فعال را از دیگر مشکلات شهرستان اعلام کرد و گفت: باید این واحدها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی فعال شوند.

 

مومنی زاده با بیان اینکه گردشگری از محورهای توسعه استان است اذعان کرد: گردشگری از ظرفیت‌های مهم شهرستان جهت اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی استان است.

 

وی بابیان اینکه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری اولویت نظام است اذعان کرد تسهیلات خوبی در قالب روستایی، فراگیر، خوداشتغالی، مشاغل خانگی توسط دولت اختصاص یافته اما تلاش‌ها جهت جذب این اعتبارات کافی نیست و باید با شتاب بیشتری صورت گیرد.

 

مومنی زاده مهارت آموزی را اصلی مهم در اشتغال‌زایی دانست و تاکید کرد: در این راستا شورای مهارت آموزی در استان تشکیل شده چراکه با مهارت آموزی فرصت خوداشتغالی برای مردم به ویژه جوانان جویای کار ایجاد می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ادارات شهرستان در اقامه نماز، نماز را بارزترین مشخصه نظام دینی اعلام و بیان کرد: جهت ترویج فرهنگ نماز تلاش‌های بسیار صورت گرفته است.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز مردم را با سختی‌هایی مواجه کرده که غیرقابل انکار است تاکید کرد: باید با مدیریت درست از آلام و سختی‌های مردم بکاهیم که تکریم مردم به عنوان صاحبان نظام نخستین عمل و وظیفه ما در این راستاست.

 

وی با تاکید بر تکریم خانواده شهدا و جامعه ایثارگران خواستار آسان‌سازی و گره‌گشایی از کار مردم در این شرایط حساس شد و تصریح کرد: باید پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

 

مومنی زاده خواستار پرهیز از روزمرگی در ادارات شد و گفت: یک مدیر باید برنامه محور و برنامه ریز باشد تا به اهدافش دست یابد.

 

وی بر حمابت از سرمایه گذار تاکید و سرمایه‌گذاری را از وظایف مدیران اجرایی دانست و افزود: با اعتبارات دولتی نمی‌توان پاسخگوی مطالبات مردمی بود، همه دستگاه‍‌ها باید حداکثر بهره را از ظرفیت بخش خصوصی داشته باشند.

 

فرماندار رشت در ادامه با انتقاد از عدم حضور برخی مدیران ادارات در جلسه شورای اداری شهرستان گفت: مدیرانی که بدون هماهنگی در جلسه غیبت داشتند توبیخ کتبی خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه موافق جلسات تشریفاتی نبوده و باید جنبه کاربردی داشته باشد اذعان کرد: این جلسات باید منجر به خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنان شود.

 

فرماندار تاکید کرد: در عین حال که با اخلاق، ادب و تواضع با همه برخورد کرده اما در خصوص کار با کسی تعارف ندارم و همه باید با جدیت به وظایفشان عمل کنند.

 

وی با بیان اینکه فرماندار پاسخگوی مشکلات شهرستان است خاطرنشان کرد: در ارتباط با همه وظایف و مسئولیت ها فرماندار پاسخگوی عملکرد همه روسای شهرستان است.

 

مومنی زاده در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهرستان رشت خواستار تسریع در پروژه‌ها با توجه به ماه‌های پایانی سال شد.

 

وی با اشاره به اعتبارات۱۵۰ میلیارد تومانی پروژه‌های عمرانی شهرستان رشت در سال جاری تاکید کرد: این اعتبارات شامل ۶۹۸ پروژه است که ۱۴۴ پروژه در قالب طرح‌های عمران شهری و ۵۵۴ پروژه روستایی است.

 

فرماندار رشت تصریح کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و باید در اجرای پروژه‌ها تسریع تا در این ایام به بهره برداری برسد.

 

وی در ادامه با اشاره به استفاده شخصی برخی مدیران از خودروهای دولتی افزود: خودروهای دولتی تحت نظارت بیشتری قرار گرفته تا مورد استفاده شخصی و خانوادگی قرار نگیرد که امری غیرقانونی است.

 

مومنی زاده در پایان خواستار نظارت بیشتر بر بازار و کنترل قیمت اجناس شد و اظهار کرد: برخی سودجویان از شرایط موجود سواستفاده کرده و مشکلاتی ایجاد می‌کنند و تعزیرات باید نظارت گسترده‌تری داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار