امام جمعه رشت؛
تابناک / این روزها در گیلان برخی مصمم هستند که در پست‌های جدید مدیریتی استان‌ از افرادی با سوابق کاری غیرقابل قبول در مناصب مهم استفاده کنند.
کد خبر: ۶۸۷۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 06 December 2018

تابناک / این روزها در گیلان برخی مصمم هستند که در پست‌های جدید مدیریتی استان‌ از افرادی با سوابق کاری غیرقابل قبول در مناصب مهم استفاده کنند.

 

برخی افرادی بدسابقه در پست‌های مدیریتی استان گیلان گمارده شده‌ا‌ند

 

آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار مسئولان دیوان محاسباتگیلان با وی اظهار داشت:‌ استفاده از نیروهای بازنشسته سایر استان‌ها و یا به ‌کارگیری افرادی که در سوابق کاری خود کارنامه روشنی ندارند آسیب‌های زیادی را به گیلان وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان به نظارت جدی بر عملکرد نظام مدیریتی تأکید کرد و ابراز داشت: این روزها در گیلان برخی مصمم هستند که در پست‌های جدید مدیریتی استان‌ از افرادی با سوابق کاری غیرقابل قبول در مناصب مهم استفاده کنند بنابراین دیوان محاسبات باید در این مورد هوشیار باشد.

امام جمعه رشت استفاده از بازنشستگان سایر استان‌ها در گیلان و مخاطرات این دست تصمیمات را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: بسیاری از مسائل و مشکلات نظیر تغییر کاربری‌ اراضی و یا رسوخ بی‌بندوباری‌های فرهنگی که هم‌اکنون گیلان با آن مواجه است از همین تصمیمات نشأت گرفته است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه مدتی است بررسی و تحقیق در مورد اموال مسئولان به تعویق افتاده است تصریح کرد: اجرای این طرح به دلایلی نامعلوم به فراموشی سپرده شده است به همین علت امروز در بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌ها شاهد گسترش انواع تخلفات و فسادهای مالی هستیم.

وی علت زیاد شدن فساد در بدنه سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور را عدم اجرای درست قوانین و مقررات وضع شده دانست و ابراز داشت: در حال حاضر تنها راه حل برون رفت از این معضلات و زدودن زمینه فساد از بدنه نهادهای اجرایی کشور اعمال مجازات‌های قانونی است.

امام جمعه رشت برخورد قاطع دستگاه قضایی با مفسدان را ضروری خواند و افزود: از دیوان محاسبات تقاضا داریم ضمن برخورد با مصادیق زمین‌‌خواری، دریاخواری، کوه‌خواری، جنگل‌خواری دستگاه‌های دولتی بر عملکرد بخش خصوصی و حتی نهادهای انقلابی نیز نظارت جدی داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دیوان محاسبات باید بر تمام ارکان و حوزه‌های وابسته به دولت نظارت مستمر و دقیقی داشته باشد عنوان کرد: برای کاهش تخلفات و اصلاح جامعه دیوان محاسبات باید با رویکرد و راهبردی به دور از هرگونه تنش و جنجال‌ نسبت به انجام وظایف الهی خود اقدام کند.

مدیرکل دیوان محاسبات گیلان‌ نیز در این دیدار از واریز 12 میلیارد تومان تخلفات دستگاه‌های گیلان به خزانه کشور خبر داد و بیان داشت: دیوان محاسبات سعی می‌کند در کنار برخورد با تخلفات انجام شده در امر اصلاح فرآیندها و رویکردهای سیستمی در دستگاه‌های اجرایی نیز مشارکت داشته باشد.

احمد پری‌پور با تأکید بر اینکه دیوان محاسبات گیلان در شش ماهه نخست امسال نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی را مورد بررسی و کنکاش قرار داده است گفت: در این مدت موفق شدیم نحوه عملکرد بیش از 146 دستگاه،‌ ادارات کل، شهرداری‌ها و استانداری را با موفقیت مورد رصد قرار دهیم.

وی از ارجاع 25 پرونده سوء‌استفاده از اموال عمومی به ارزش حدود 296 میلیارد تومان به دادسرا سخن گفت و افزود: در خلال نظارت‌ها و اعمال قانون‌های انجام شده توسط دیوان محاسبات گیلان موفق شدیم در راستای اجرای عدالت 12 میلیارد تومان بیت‌المال را به خزانه کشور انتقال دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار