کد خبر: ۶۸۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ 04 December 2018

ناظمی با اشاره به فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام گفت: زمان رسمیت بخشیدن به فعالیت این شبکه‌ها هنوز معلوم نیست و ما فقط مجری مصوبات هستیم.

بعد از فیلترینگ تلگرام در کشور و افزایش فعالیت نسخه های فارسی این شبکه اجتماعی میان کاربران ایرانی اخبار متعددی مبنی بر به رسمیت شناختن نسخه‌های فارسی که دستاورد شرکت های دانش بنیان داخلی بودند، اعلام شد.

به دنبال این اخبار یکبار تعیین تکلیف نسخه های فارسی تلگرام به آخر آذرماه موکول شد و بار دیگر زمان تعیین وضعیت به 2 ماه آینده افزایش یافت و همچنان اخبار متعددی از فعالیت قانونی یا غیرقانونی این شبکه ها و ماجرای فیلترینگ به گوش می رسد.

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره فعالیت رسمی نسخه‌های فارسی تلگرام همچون طلاگرام و هاتگرام اظهار کرد: ما صرفا مجری طرح‌ها و مصوبات هستیم و قوانین و مصوبه ها باید توسط مجلس و شورای فضای مجازی بررسی و ابلاغ شود.

وی ادامه داد: اکنون طلاگرام و هاتگرام با ظاهری متفاوت از تلگرام اما با بّک بن(backbone) مشابه آن فعالیت می‌کنند و می توان روی این شبکه ها امکانات خاصی بنا بر شرایط در نظر گرفت.

با اجبار و فیلتر محتوای مناسب تولید نمی‌شود
ناظمی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به فیلترینگ تلگرام وزارت ارتباطات پیشنهادی برای ساماندهی شبکه‌های اجتماعی داشته است یا خیر، اظهار کرد: ایجاد شبکه ملی و شبکه مجازی مناسب در کشور خواسته ماست و مرتبا پیشنهاداتی برای داشتن شبکه اجتماعی مناسب داشتیم و در این میان باید به این موضوع هم توجه داشته باشیم که با اجبار و فیلتر نمی‌توان به چنین دستاورد‌هایی رسید.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات درباره آثار استفاده از فیلترشکن‌ها با توجه به فیلتر کردن شبکه‌های مجازی پرطرفدار تصریح کرد: از اولین روزی که موضوع فیلترینگ شبکه‌های مجازی مطرح شد، در گزارش‌ها اولین آسیب این کار را وجود فیلترشکن‌ها دانستیم و آن را اعلام کردیم، اما به این موضوع توجهی نشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار