کد خبر: ۶۸۶۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸ 02 December 2018

 

به گزارش “ورزش سه”، در حالی که نزدیک به یک ماه از استعفای رسول خادم و انتخاب حمید بنی تمیم به عنوان سرپرست فدراسیون کشتی می گذرد، هنوز فرآیند ثبت نام کاندیداها در انتخابات آغاز نشده و از طرفی اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در استان ها باعث برخی اعتراض‌ها شده است.


به دنبال اظهارنظر داورزنی مبنی بر اینکه ریاست هیات های استانی شغل محسوب می شود و افراد بازنشسته باید از راس این هیات ها استعفا کنند، روسای هیات های استانی کشتی در نامه ای به وزیر ورزش تاکید کردند بر اساس اساسنامه فدراسیون کشتی که سال گذشته به تایید اعضای مجمع این فدراسیون رسید و سپس مورد تایید اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک قرار گرفت، فدراسیون کشتی، نهاد دولتی و یا دستگاه‌های اجرایی تلقی نمی‌شود و مشمول قوانین آن نیز قرار نمی‌گیرد.

با توجه به اینکه تعداد زیادی از روسای هیات های استانی کشتی بازنشسته به حساب می آیند، در صورتی که آنها از سمت خود کنار بروند و سرپرست برای این هیات ها انتخاب شود،‌انتخابات ریاست فدراسیون هم تحت تاثیر قرار می گیرد و شاید حتی از رسمیت بیفتد!


جالب اینکه روسای هیات های استانی کشتی در نامه خود به وزیر ورزش به صورت تقریبا شفاف از خطر تعلیق کشتی خبر داده و اعلام کرده اند در صورت تغییرات در هیات های استانی این موضوع با واکنش اتحادیه جهانی همراه خواهد شد!


نقی هدایتی رئیس هیأت کشتی استان گیلان در این باره گفت: در سال ۱۳۹۶ با توجه به اشکالاتی که اتحادیه جهانی کشتی به اساسنامه فدراسیون گرفته بود، این اساسنامه اصلاح شد و پس از تأیید مجمع و وزارت ورزش مورد تأیید اتحادیه جهانی کشتی و کمیته بین المللی المپیک قرار گرفت. در این اساسنامه موضوع دخالت دولت در ورزش لحاظ شده است و اگر مواردی خارج از اساسنامه صورت بگیرد احتمال محرومیت از سوی مراجع بین المللی وجود دارد.


وی درباره قانون بازنشسته ها و ضرب الاجل به روسای بازنشسته هیأت های کشتی عنوان کرد: متأسفانه قانون گذار بعضی از مسائل بین المللی را در این قانون لحاظ نکرده است چراکه روند انتخابات در فدراسیون کشتی و هیأت ها بر اساس اساسنامه فدراسیون ها انجام می شود و اگر این قانون اجرا شود به نوعی دخالت دولت در ورزش محسوب می شود. حق عزل و نصب در اختیار رئیس مجمع و یا همان رئیس فدراسیون است و ادارات کل نمی توانند به خودی خود رئیس هیأت را برکنار کنند و چه خوب بود که صبر می کردند تا مدت ۴ سال خدمت رئیس هیأت به پایان می رسید و در موقع ثبت نام از ورد افراد بازنشسته جلوگیری می شد.


هدایتی درباره شغل بودن رئیس هیأت اظهار داشت: ما در کشور چندین هزار رئیس هیأت داریم که نزدیک به نیمی از آن ها بازنشسته هستند، این افراد حقوق و مزایایی برای کار خود دریافت نمی کنند که شغل محسوب شود؛ اما می گویند باید بروند. اگر این قانون برای حضور جوانان است که در هیأت های کشتی حقوقی داده نمی شود و جالب تر این است که جمعی از نمایندگانی که این قانون را وضع کرده اند خود بازنشسته اند.


عضو مجمع فدراسیون کشتی درباره شرایط فدراسیون هم گفت: متأسفانه وزارت ورزش برای تعیین تکلیف فدراسیون کشتی تاکنون کاری انجام نداده است. ما هنوز دلیل استعفای آقای خادم را به درستی نمی دانیم و در مورد آن تصمیم نهایی را نگرفته ایم اگر ایشان قصدی برای بازگشت ندارند مجمع باید نظر خود را بدهد، چراکه طبق اساسنامه باید استعفای رئیس فدراسیون مورد قبول اعضای مجمع قرار بگیرد. اگر آقای خادم قصد بازگشت ندارند وزارت ورزش و جوانان باید هرچه زودتر ثبت نام از کاندیداها را انجام دهد و پس از آن مجمع طبق اساسنامه برگزار شود تا کشتی کشور بتواند برنامه ریزی دقیقی برای انجام امور داشته باشد.


وی در پایان بیان داشت: البته ما در مورد این مسائل نامه ای را از طریق آقای لایق دبیر مجمع برای وزیر ورزش و جوانان ارسال کرده ایم و امیدواریم که ایشان نیز شرایط حساس کنونی و قوانین بین المللی را مدنظر قرار دهند و با تدبیر و دوراندیشی مانع از تحریم های احتمال ورزش ملی کشور از سوی مراجع بین المللی شوند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار