کد خبر: ۶۸۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵ 28 November 2018

تابناک / رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان کشور گفت: یک نفر به دلیل این حادثه در گیلان جان خود را از دست داد و بیش از ۵ هزار نفر در کشور امدادرسانی شده‌اند.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با وقوع سیل و آبگرفتگی در کشور اظهار داشت: طی ۵ روز گذشته ۱۷ استان اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، هرمزگان و همدان متاثر از سیل و آبگرفتگی شده است.

وی با اشاره به امدادرسانی ۵ هزار و ۵۸۸ نفر در ۱۵۰ شهر، روستا و منطقه عشایرنشین گفت: سه نفر در گیلان مفقود و متاسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

رئیس سازمان امداد و نجات بیان داشت: ۲۴۳ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۹ دستگاه از مسیر سیلاب رهاسازی و تعداد زیادی چادر، پتو، موکت، نایلون، کنسروجات، نان و روغن و حبوبات میان حادثه دیدگان توزیع شده است.

سلیمی گفت:‌امدادرسانی به دلیل وقوع سیل در ایلام، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، هرمزگان و تلاش جهت جستجوی مفقودان در گیلان ادامه دارد.

وی در ارتباط با عملیات برف و کولاک گفت:‌۱۱ استان اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، گلستان، مازندران، مرکزی و همدان درگیر وقوع برف شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: ۷۱ دستگاه خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و امدادرسانی در ۳۱ محور مواصلاتی صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار