کد خبر: ۶۸۱۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 19 November 2018

محمد تقی نور بخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و معاون پارلمانی او عبدالرحمان تاج‌الدین که به همراه وزیر کار به گرگان سفر کرده بودند تا در مراسم کلنگ زنی چند طرح اقتصادی شرکت کنند بر اثر حادثه تصادف جان خود را از دست دادند.


راز تصادف منجر به مرگ همراهان آقای وزیر؛ ایربگ خودرو لندکروز چرا باز نشد؟


رویداد۲۴ کاروان بازدید از پروژه‌های استان گلستان که شامل رئیس سازمان تامین اجتماعی، محمد شریعتمداری وزیر کار، معاون پارلمانی، مناف‌ها‌شمی استاندار گلستان، مصطفی‌ها‌شمی استاندار گیلان، هیئت همراه، محافظین، اسکورت پلیس و پیش قراول راهور بود، در نقطه‌ای موسوم به شصت کلا در راه بازگشت از مراسم کلنگ زنی از علی آباد کتول، به اصرار نوربخش (بنا بر گفته ها‌ی استاندار گیلان) عازم بازدید از بیمارستان جرجانی می‌شوند که در مسیر دچار ساحنه می‌شوند.

کاروان مسئولین

تویوتا لندکروز سفید رنگی که سرنشینانش شامل راننده، نوربخش، تاج الدینی و یک مدیر کل بودند از ناحیه در عقب (سمت شاگرد) با یک تریلی برخورد می‌کند. شدت تصادف به حدی بوده است که به گفته خبرنگاران همراه، صندلی ها‌ی عقب پر از خون شده است.

انتشار تصاویر خودروی لندکروز موجب به وجود آمدن بحث‌های فنی در میان کارشناسان شد. این تصاویر از عدم باز شدن ایر بگ‌ها در خودروی تویوتا حکایت می‌کنند.

مونتاژ غیر اصولی خودرو‌های وارداتی

فرید حسینی کارشناس خودرو می‌گوید: در بحث علل فنی بی شک باید یک تیم فنی که دسترسی به محل حادثه و خودرو‌های دخیل در حادثه داشته باشند صحبت کنند و هر گونه صحبت دیگری صرفاً گمانه زنی است.

اما کم نیستند تصادفاتی در کشور که مراجع رسمی‌نیز مقصر اصلی یا یکی از مقصرین را بحث فنی خودرو دخیل در حادثه اعلام می‌کنند.

براساس قوانین کیفیت و بهره وری در اروپا یک شرکت خودروساز ممکن است سالانه قریب به ۱ میلیارد یورو ضمانت برای پرداخت خسارت ناشی از ضعف فنی محصولاتش ارائه دهد. در کشور ما البته قانون مربوط به کیفیت و بهره‌وری در مجلس تصویب شده است، اما اجرای آن چندان مورد توجه سازمان‌ها نیست، هر چند در بحث خودرو پیش بینی‌های خوبی صورت گرفته است.

در واردات خودرو برخی واردکنندگان غیراصلی برای استفاده از معافیت‌ها، کالای خود را با استفاده از نیروی فنی ارزان قیمت‌تر کشور‌هایی مانند امارات یا عمان قبل از وارد کردن به کشور مونتاژ می‌کنند. در واقع این مونتاژ‌های غیر اصولی برای کسب سود بیشتر صورت می‌گیرد. به همین خاطر مواردی مانند اشکال در سیستم ایمنی و باز نشدن ایر بگ‌ها در خودرو‌های پیشرفته خارجی، ممکن است پیش از آنکه به دلیل بروز اشکال در کارخانه مادر باشد به این موارد مربوط باشد، که لازم است در بررسی همه جانبه حوادث اینچنینی این مسئله نیز به عنوان یکی از احتمالات در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار