مربی گیلانی تیم ملی کاراته:
تابناک / سعید حسنی‌پور، مربی تیم ملی کاراته گفت: کسب مدال طلای بهمن عسگری در وزن ۷۵ کیلوگرم افتخار بزرگی برای کاراته ایران است که خِیر آن به همه کاراته می‌رسد.
کد خبر: ۶۸۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱ 18 November 2018

تابناک / سعید حسنی‌پور، مربی تیم ملی کاراته گفت: کسب مدال طلای بهمن عسگری در وزن ۷۵ کیلوگرم افتخار بزرگی برای کاراته ایران است که خِیر آن به همه کاراته می‌رسد.

 
سعید حسنی‌پور: خِیر مدال طلای عسگری به همه کاراته ایران می‌رسد/ کاراته می‌تواند غیرممکن‌ها را در المپیک ممکن کند

 

سعید حسنی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته در مسابقات جهانی اظهار داشت: در بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی اسپانیا اتفاقات خوبی برای کاراته ایران رقم خورد که جا دارد این موفقیت را به جامعه کاراته و ورزش تبریک بگویم. با وجودی که کاراته مانند دیگر رشته‌های ورزشی‌های در اعزام به لیگ‌های جهانی با مشکلاتی روبرو بود اما توانستیم برای اولین بار به عنوان نایب قهرمانی جهان دست پیدا کردیم و در کومیته تیمی نیز برای سومین بار متوالی قهرمان جهان شدیم که یک رکورد برای کاراته ایران به حساب می‌آید.

وی در خصوص نگاه دنیا به کاراته ایران بعد از افتخارآفرینی سالیان اخیر گفت: افتخارآفرینی‌ها ما باعث شده است تا بسیاری از کشورهای دنیا خواهان برگزاری کمپ‌های تمرینی مشترک با تیم ایران باشند. البته ما نیز با وجود دستاوردهای اخیر نباید کار را تمام شده بدانیم و با توجه به تقویمی که تا المپیک 2020 توکیو در پیش داریم باید برای تک‌تک مسابقات برنامه صحیح داشته باشیم. قطعا افتخارات کاراته ایران وظیفه کادرفنی و فدراسیون را برای برنامه‌ریزی سنگین‌تر می‌کند و باید حساب‌ شده‌تر و با برنامه بهتر تا المپیک پیش برویم تا در این رویداد با توجه به توان کاراته ایران غیر ممکن‌ها را ممکن کنیم. 

مربی تیم ملی کاراته تصریح کرد: باید از تمام کسانی که برای تیم ملی زحمت کشدند تشکر کنم. این موفقیت حاصل زحمات مربیان بازیکن‌ساز، هیئت‌های استانی، مربیان شخصی بازیکنان، کادرفنی تیم ملی و همت بازیکنان است که یکدل و هماهنگ خواستند تا این افتخارآفرینی رقم بخورد. تیم ما در فینال کومیته تیمی با وجودی که 2 بر صفر عقب افتادیم اما  شکست را قبول نکردیم و بازیکنان تا آخرین لحظه جنگیدند. در کومیته انفرادی نیز ما از 5 فرصت موفق به کسب 4 مدال شدیم که باید به همه بازیکنان خسته نباشید بگویم که به خاطر نام ایران و مردم تا آخرین لحظه جنگیدند.

سعید حسنی‌پور در خصوص کسب مدال طلای بهمن عسگری گفت: بهمن تورنمنت بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم. برای ما کسب مدال طلا در این وزن باعث افتخار بود. اگر به سکوی این وزن نگاه کنیم متوجه می‌شویم بازیکنانی مانند رافائل آقایف، کن نیشمورا و لوئجی بوسا با کوله‌باری از مدال در سکوی پایین‌تر از عسگری قرار گرفتند و مدال طلای این وزن برای ما رقم خورد. به بهمن گفتم که خیر مدال طلای او به کل کاراته ایران می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: وزن 75 کیلوگرم وزن بسیار مهمی در کاراته است و قرار است چهار نفر برتر رنکینگ این وزن مستقیم به المپیک بروند. برای المپیک اوزان 60 و 67 کیلوگرم را با هم و اوزان 84- و 84+ کیلوگرم را نیز با هم ادغام خواهند کرد اما وزن 75 کیلوگرم به تنهایی در المپیک حضور خواهد داشت. قطعا با این شرایط مدال المپیک نیز دور از دسترس بهمن عسگری نیست.

مربی تیم ملی کاراته در خصوص غیبت مسئولان ورزش استان گیلان در مراسم تقدیر از او و سارا بهمنیار تنها ملی‌پوش مدال‌آور بانوان در مسابقات جهانی اسپانیا گفت: در این دوره نیز خوشبختانه استان گیلان در بخش بانوان سارا بهمنیار را داشت. او واقعا شایسته حضور در دیدار فینال بود اما با کسب مدال برنز مسابقات جهانی نیز برای گیلانی‌های افتخار بزرگی کسب کرد. بهمنیار یاد و خاطره مرحوم نامجو را زنده کرد. مرحوم نامجو اولین مدال المپیک را برای استان کسب کرد و بهمنیار نیز اولین مدال جهانی بانوان را برای استان کسب کرد. اما متاسفانه در بازگشت و در مراسم تقدیر مسئولان ورزش استان گیلان  حضور نداشتند که نمی‌دانم علت آن چه چیزی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار