کد خبر: ۶۸۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵ 17 November 2018

تابناک / نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت:‌ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اگر امروز به داد تالاب انزلی نرسیم تا چند سال آینده باید منتظر نابودی و مرگ آن باشیم.

سید کاظم دلخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ نبود و یا کمبود امکانات و تجهیزات زیرساختی برای لایروبی و ساماندهی رودخانه‌ها در گیلان به هیچ عنوان زیبنده این استان نیست بنابراین تمام مسئولان باید در جهت جبران این نواقع و رفع عقب‌ ماندگی‌ها تلاش کنند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس عنوان کرد:‌ طبق شواهد موجود یکی از مهم‌ترین علت‌هایی که در وقوع سیلاب‌های اخیر گیلان نقش به‌سزایی داشت عدم ساماندهی و لایروبی به موقع بستر رودخانه‌ها در مناطق و شهرستان‌های مختلف استان و کمبود امکاناتی نظیر بیل‌های مکانیکی دکل بلند بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: رسوب‌گذاری و پر شدن بستر و مسیر رودخانه‌ها به ویژه در حوزه صومعه‌سرا این شهرستان را در معرض خطرات و تهدیدات بسیار جدی قرار داده است بنابراین برای نجات جان و مال مردم باید عقب‌ماندگی‌های استان در زمینه تجهیزات مکانیکی برطرف شود.

دلخوش نمایندگان مجلس را بلندگوی مردم برای بیان مشکلاتشان دانست و بیان داشت: بنده به همراه تمامی نمایندگان گیلان در مجلس به جهت تعامل و ارتباط مستقیم با جامعه به خوبی از نیازهای مردم اطلاع داریم و برای رفع و برطرف‌ کردن دغدغه‌های آن‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس وضعیت تالاب‌های استان گیلان به ویژه تالاب انزلی را بحرانی خواند و گفت:‌ در دو سال گذشته بیش از شش بار در مجلس به بحران بزرگی که تالاب انزلی را تهدید می‌کند اشاره مستقیم داشته‌ام و هشدارهای لازم را در این زمینه به مسئولان ذیربط داده‌ام.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اگر امروز به داد تالاب انزلی نرسیم تا چند سال آینده باید منتظر نابودی و مرگ آن باشیم ابراز داشت: تالاب بین‌المللی انزلی از مزیت‌های ویژه گیلان و احیاء کننده استان است بنابراین برای نجات آن از این شرایط باید تمام امکانات کشور بسیج شوند.

وی ورود رسانه‌های تصویری و خبری برای تحقیق و انتشار گزارش درباره وضعیت تالاب انزلی را خواستار شد و تصریح کرد: باید تلاش‌ها به سمتی هدایت شود که با تهیه و خلق آثار مستند و یا اخبار و گزارشات ذهن و توجه مسئولان کشوری به سمت شرایط بغرنج تالاب بین‌المللی انزلی جلب شود.

دلخوش پیگیری مطالبات مردم گیلان در صحن علنی مجلس را تکلیف نمایندگان استان دانست و عنوان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات گیلان به مسائل داخل استانی و ضعف‌های موجود در آن بر‌می‌گردد که البته با گفت‌وگو و ایجاد حلقه ارتباطی بین دستگاه‌های مختلف قابل رفع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار