کد خبر: ۶۸۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۳ 16 November 2018

تابناک / رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس با یادآوری سهم ۸۴ درصدی خودروها در آلایندگی هوای پایتخت، گفت: سالانه ۵ هزار نفر در کشور و ۳ هزار نفر در پایتخت جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می دهند.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با یادآوری سهم 84 درصدی خودروها در آلایندگی هوای پایتخت، گفت: عمده آلایندگی پایتخت ناشی از تردد خودروهای فرسوده و موتورهای کاربراتوری است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گسترش حمل ونقل عمومی را در بهبود وضعیت هوای پایتخت موثر دانست و افزود: بر اساس قانون برنامه چهارم توسعه 75 درصد جابجایی در تهران و سایر کلانشهرها باید با حمل ونقل عمومی انجام شود که سهم مترو 30 است.

از 30 درصد جابجایی با مترو تنها 6 درصد محقق شده البته هر چند باید 25 درصد از جابجایی ها با خودروهای شخصی باشد اما متاسفانه در حال حاضر 55 درصد از جابجایی ها با خودروهای شخصی انجام می شود
وی با انتقاد از اینکه سهم حمل و نقل عمومی در تهران کمتر از 45 درصد است، تصریح کرد: متاسفانه از 30 درصد جابجایی با مترو تنها 6 درصد محقق شده است البته هر چند باید 25 درصد از جابجایی ها با خودروهای شخصی باشد اما متاسفانه در حال حاضر 55 درصد از جابجایی ها با خودروهای شخصی انجام می شود که این به معنای بی توجهی نسبت به گسترش حمل ونقل عمومی است و بی شک اگر به این مهم توجه می شد شاهد تشدید آلودگی هوا و مرگ و میر شهروندان نبودیم.

بیش از 80 درصد خودروها استاندارد یورو 2 دارند/ سالانه 5 هزار نفر در کشور و 3 هزار نفر در پایتخت جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می دهند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه سالانه 5 هزار نفر در کشور و 3 هزار نفر در پایتخت جان خود را به علت آلودگی هوا از دست می دهند، گفت: قرار بود تا پایان برنامه چهارم خودروها استاندارد یورو 4 را اخذ کنند و از سویی سوخت نیز یورو 4 باشد اما متاسفانه بیش از 80 درصد خودروها استاندارد یورو 2 دارند و هنوز نتوانسته ایم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

زمان آن رسیده خودروهای آلاینده از دور خارج شوند

رییس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه زمان آن رسیده که خودروهای آلاینده از دور خارج شوند، تصریح کرد: باید از ابزارهای قانونی برای منع تردد پرایدها و پیکان های آلاینده جلوگیری شود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار