کد خبر: ۶۸۰۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 15 November 2018

تابناک / مرحله انتخاب مردمی بخش ۹۰ ثانيه‌ای بيست و يكمين جشنواره بين‌المللی قصه‌گويی كانون پرورش فكري در حالی آغاز شد كه ۱۶ قصه از استان گيلان در جمع ۱۲۰ قصه برتر كشور قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، اين رويداد فرهنگی درحالی انتخاب مردمي بخش 90 ثانيه خود را تجربه می‌كند كه از ميان بيش از 10 هزار و 470 قصه رسيده به دبيرخانه جشنواره قصه‌گويی،‌ حدود هفت هزار اثر به اين بخش ‌اختصاص داشت.

 

اين بخش از جشنواره با تكيه بر محور موضوعی زندگي من (زندگی بهتر، غم و شادی) برگزار شد و شركت‌كنندگان در آن به روایت مستند‌گونه از غم‌ها، شادی‌ها و لحظات پندآموز زندگی در قالب فیلم 90 ثانیه‌‌ پرداختند.

 

بخش90 ثانيه بيست و يكمين جشنواره قصه‌گويی كانون در استان گيلان نيز با استقبال فراواني روبرو شد و 16 اثر ارسالی از 14 قصه‌گوی گيلانی در ميان 120 قصه برتر كشور قرار گرفت.

 

محمد رسول حقدوست (با سه قصه)، شهربانو‌ مشكبيد‌ حقيقی، خديجه زحمتكش، ‌فاطمه نصير، ‌اكرم السادات حسينی و هنگامه ناصحی، مني‍ژه واحد، مبينا مبرا و يسنا قاسمی از کارکنان و اعضای برگزيده كانون پرورش فكری کودکان و نوجوانان استان گیلان در اين بخش هستند.

 

محمدعلی فكری‌آزاد،‌ بهزاد ياحيد، فهيمه‌ دهقانی و جواد اصغری از انجمن «گيله قصه» و هم چنين، روح الله محمدی، آتش نشان گیلانی نيز از ديگر قصه‌گويان برتر اين بخش محسوب می‌شوند.

 

بر همین اساس، در این مرحله قصه‌های برتر از روز یک‌شنبه( ۲۰ آبان) در برنامه «کتاب باز» شبکه نسیم سیما، پایگاه جشنواره قصه‌گویی به نشانیwww.kanoonfest.ir، سایت آپارات و همچنین با هشتگ «#قصه_زندگی_من» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده تا با آرای مردمی سه قصه برتر نیز از سوی قصه‌دوستان انتخاب شود.

 

قصه‌های 90 ثانیه‌ای که شامل سرگذشت و نکته‌های عبرت‌آموز زندگی مردم کشورمان از اقصی نقاط کشور است، از سوی داوران ملی جشنواره نیز داوری خواهند شد.

 

بیست‌و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار