کد خبر: ۶۷۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 12 November 2018

 

ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: پس از این که باشگاه با محرومیت از نقل و انتقالات مواجه شد، ما تصمیم گرفتیم حمایت خودمان را از تیم بیشتر کنیم و با رفع مشکلات در جهت کمک به مجموعه قدم برداریم. بعد از جام جهانی هم تعدادی از بازیکنانمان از تیم جدا شدند و تعدادی هم ماندند و قراردادشان را تمدید کردند.

آقای برانکو می‌گفت “من مربی حرفه‌ای‌ام و با وجود این که تیم مشکلاتی دارد عزم ما برای آینده بیشتر می‌شود.” او تمام تلاشش را انجام داد تا از اقتدار پرسپولیس با وجود کمبودها دفاع کند. به همین خاطر تیم با بدنسازی و تمرینات خیلی خوبی که پیش‌فصل انجام داد، خودش را برای لیگ و همین طور لیگ قهرمانان آسیا آماده کرد.

وی افزود: با همین بضاعت تیم‌های قدرتمندی همچون الدحیل و السد را از پیش رو برداشتیم و به فینال رسیدیم. برخی از همین رقبای ما بازیکنانی داشتند که دستمزدشان به اندازه بودجه یک فصل پرسپولیس بود. قرارداد ژاوی و گابی به اندازه یک فصل پرسپولیس بود اما با اقتدار و فداکاری بازیکنانمان توانستیم به فینال برسیم. ما با دست خالی هر چه در توان داشتیم گذاشتیم و به همین خاطر الان همه به این تیم افتخار می‌کنیم.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در ادامه درباره مشکلات مدیریتی که پیش‌تر وجود داشت، گفت: زمانی که کار را در اختیار گرفتیم، به همراه آقای گرشاسبی به عنوان یک مدیر حرفه‌ای تصمیم گرفتیم درباره مدیران سابق صحبت نکنیم و نگوییم که قبلی‌ها بد کار کردند و ما خوب کار می‌کنیم. البته ما قبول داریم که مدیران باشگاه‌ قبلی پرسپولیس دچار خطا و اشتباهاتی شدند و به خاطر این اشتباهاتشان باید از مردم عذرخواهی می‌کردند اما این فرهنگ در کشور ما متاسفانه وجود ندارد. اگر آن اتفاقات نمی‌افتاد و پرسپولیس محروم نبود، ما می‌توانستیم الان نتایج خیلی بهتری بگیریم. با وجود این که در ابتدای فصل بازیکنان زیادی به ما مراجعه کردند که به پرسپولیس ملحق شوند اما به خاطر محرومیت از نقل و انتقالات نتوانستیم آنها را جذب کنیم. نیمکت ما در بازی با کاشیما کاملا خالی بود و زمانی که برانکو قصد داشت محمد انصاری را تعویض کند، واقعا نمی‌دانستیم چه کسی را باید جایگزینش کند. ما واقعا نگران تیم بودیم و هستیم.

گلپایگانی در ادامه تصریح کرد: وقتی شرایط تیم را می‌بینیم واقعا گریه‌مان می‌گرفت. تیمی خسته با بازیکنانی که مصدوم شده بودند و با درد بازی می‌کردند به مصاف کاشیما رفت. تیم ژاپنی با این که در فینال حاضر بود اما به اندازه ما خسته نبودند و راحت‌تر به تهران رسیدند.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار کرد: نظر شخصی من این است که این قانون کمکی به ما نمی‌کند چرا که ما در بدنه مدیریت کشور هنوز نتوانسته‌ایم مدیران کاربلد را تربیت کنیم. اگر قرار است چنین طرحی در کشور اجرا شود، بهتر بود یک یا دو سال زمان می‌گذاشتند تا مدیران باتجربه، مدیران جوان‌تر را در کنار خود آموزش بدهند و بعد کنار بروند نه این که فرصت یک ماهه بگذارند و کار با عجله پیش برود. این اتفاق از نظر من برای کشور یک فاجعه بزرگ است چون افراد باتجربه از بدنه مدیریتی کشور خارج می‌شوند اما ما در هیات مدیره پرسپولیس مجری قانون هستیم و درباره کناره‌گیری احتمالی آقای گرشاسبی تابع تصمیمات وزارت ورزش خواهیم بود.

او ادامه داد: در مورد فدراسیون فوتبال و همین طور باشگاه‌ها هم باید بگویم من اعتقاد دارم که فدراسیون فوتبال نهادی غیردولتی است و مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نمی‌شود. تیم‌های فوتبال هم قاعدتا باید از فدراسیون فوتبال تبعیت کنند اما استقلال و پرسپولیس در حال حاضر دو باشگاه دولتی هستند. البته وزارت ورزش برنامه‌هایی برای استقلال و پرسپولیس دارد که اگر در آن چارچوب قرار گیرد، مشمول قانون بازنشستگان نمی‌شود. ما امیدواریم تا جایی که ممکن است کارها جوری پیش برود که آقای گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس بمانند چرا که واقعا برای باشگاه زحمت کشیده‌اند.

روغنی گلپایگانی افزود: ما در حال حاضر هیات مدیره منسجمی داریم که به همراه آقای گرشاسبی هم‌دل کارها را پیش می‌برد و به دور از حاشیه‌ها به پرسپولیس کمک می‌کند. ما برای این که به قهرمانی آسیا برسیم همه تلاشمان را انجام دادیم و واقعا دوست داشتیم با قهرمانی، ایران را شاد کنیم. آماری را خواندم که می‌گفت بازی فینال را در سراسر جهان بیش از ۸۰۰ میلیون نفر تماشا کرده‌اند. این واقعا یک افتخار بزرگ برای پرسپولیس بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار