کد خبر: ۶۷۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 12 November 2018

استاد معماری دانشگاه شهید رجایی به تشریح اوضاع مناطق زلزله‌زده استان کرماشاه در سالروز این واقعه تلخ پرداخت و مباحث انتقادی در این زمینه مطرح کرد.


سردار سعید قاسمی امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: استاندار کرمانشاه در برنامه تلویزیونی از صادق زیباکلام نام برد که یک کلنگ به زمین نزده است و در همان برنامه مردم با ارسال پیامک از فعالیت‌های جهادی ما در منطقه قدردانی کردند.

جهادگر سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه سلیبریتی‌ها چند میلیارد تومان کمک‌های مردمی را دریافت کردند، گفت: این افراد چه خدمتی به مردم منطقه کردند؟

وی ادامه داد: در یک‌سال اخیر پیامدهای خاصی به‌دنبال وقوع زلزله حاصل شد و اینکه زلزله در رودبار، بم، ورزقان و کرمانشاه رخ داده، نشان‌دهنده این است کشور ما روی گسل زلزله قرار دارد.

استاد معماری دانشگاه شهید رجایی خاطرنشان کرد: به‌دلیل ضعف در ساخت و ساز، تخریب زیادی رخ داده و ساخت و سازهای منطقه کوییک (پنج روستا) با تخریب ۹۰ درصدی مواجه شده است.

قاسمی با بیان اینکه روستاهای منطقه زلزله‌زده بعد از جنگ ساخته شد، مهندسان ناظر چه کسانی بودند که مجوز ساخت و ساز را صادر کردند؟ باید این پرسش را مطرح کرد که آیا صدور این مجوزها زمان شاه بوده یا احمدی‌نژاد؟

به گفته استاد معماری دانشگاه شهید رجایی، این خانه‌ها تأییدیه بنیاد مسکن را دارد و تقریباً همه خانه‌ها فروریخته و این سازمان زیر سؤال است و باید جوابگو باشد.

جهادگر سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه اگر منازل ایرادی داشته، نباید آن‌زمان مورد تأیید قرار می‌گرفت، متذکر شد: کدام دست بالاتر برای محاکمه چنین فاجعه‌ای وجود دارد؟ مردم آن‌ زمان نیز با بنیاد مسکن درگیر بودند.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری در روزهای نخست وقوع زلزله دنبال مقصر می‌گشت و این در حالی است که ساختمان‌های تیپ یک همچون ساختمان‌های اداری باید در بحران‌ها و زلزله بیش از هفت ریشتر مقاوم باشد که می‌بینیم در این زلزله ساختمان فرمانداری سرپل‌ذهاب تخریب شد، این ساختمان واقعاً چرا مجوز گرفته است؟

قاسمی عنوان کرد: یکی از مسئولان از گرفتن حق مأموریت‌های با رقم بالا در بنیاد مسکن خبر داد. چرا کار به خود مردم واگذار نشده است؟ مدل پیچ و مهره‌ای که مربوط به برخی افراد خاص است به مردم مناطق زلزله‌زده تحمیل شد و چرا در موضوع پیمانکاران دخالت شد؟

استاد معماری دانشگاه شهید رجایی با تأکید بر اینکه تضمین‌ها را بنیاد مسکن از پیمانکاران گرفته است و تعدادی از آنان با بالارفتن قیمت مصالح پول مردم را گرفته و کار را رها کرده‌اند!، اعلام کرد: با این وضعیت تا پنج سال آینده روند فعلی ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار