کد خبر: ۶۷۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹ 11 November 2018

تابناک / نماینده مردم بندر آستارا در مجلس با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای است، بر ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه‌‌های عمومی در این شهرستان تاکید کرد.

 

 

 

ولی داداشی ( شنبه، ۱۹ آبان) در جریان بازدید از کتابخانه پیامبر اعظم( صلی الله علیه و آله و سلم) این شهر که به مناسبت هفته کتاب انجام شد، اظهارکرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی لازمه توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای است.

 

نماینده مردم بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و افزود: باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه نهادینه شود چرا که کتاب در جامعه از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل جامعه کتاب و کتابخانه نیست، تصریح کرد: مشکل اصلی کمبود کتابخوان است و باید با ارائه فکر و ایده‌های نو در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برای مخاطبین امروز گام برداریم.

 

رییس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه از شاخص‌های کشورهای توسعه یافته، شبانه‌روزی شدن کتابخانه‌هاست، اظهارکرد: ترویج و توسعه کتاب و کتابخوانی در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان مهم است و باید گام‌های اساسی در این مورد برداشته شود.

 

داداشی در پایان بر توجه مسئولان فرهنگی و اجتماعی بندر آستارا به گسترش و ایجاد مراکز کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی در شهرستان تاکید کرد.

 

**گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه ارزشمند است

یونس رنجکش نیز در جریان این بازدید با تبریک دهه کتاب و کتابخوانی، اظهارکرد: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه امر مهم و ارزشمند است.

 

فرماندار بندر آستارا با تاکید بر ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه، افزود: ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه بدون تردید بالا بردن سطح آگاهی جامعه و به دنبال آن توسعه فرهنگی را به همراه خواهد داشت.

 

وی تصریح کرد: توجه به زیرساخت‌ها و توسعه فضاهای فیزیکی و امکانات کتابخانه ها برعهده دولت و پاسخگویی به این مطالبات، نیازمند مشارکت عمومی است.

 

رنجکش از شهرداری بندر آستارا خواست در برخی ماه ها به ازای پرداخت نیم درصد درآمد خود به کتابخانه ها، به این نهادها خدمات فرهنگی ارائه کند.

 

**عضویت دو هزار و ۴۲۸ نفر در کتابخانه های بندر آستارا

آرزو عباس زاده نیز در جریان این بازدید با بیان اینکه در کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا ۵۲ هزار و ۴۱۳ جلد کتاب موجود است، اظهارکرد: دو هزار و ۴۲۸ نفر اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا هستند.

 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا افزود: در یکسال گذشته ۲۴ هزار و ۵۸۷ جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا امانت گرفته شده است.

 

عباس زاده گفت: ماهانه ۳۰۰ عنوان کتاب به کتابخانه‌های عمومی بندر آستارا اضافه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار