کد خبر: ۶۷۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۰ 11 November 2018

 

خبرگزاری فارس: علی‌اصغر مونسان در پاسخ به سؤالی درباره نسبت فامیلی خود با رئیس‌جمهور گفت: این موضوع یکی از حاشیه‌هایی است که با آن درگیر هستم و این حاشیه از روز اول برای من ایجاد شد.

هیچ نسبتی با رئیس جمهور ندارم

حاشیه‌ها خیلی وقت مدیران را می‌گیرد گاهی تا ۵۰درصد انرژی مدیران صرف حاشیه‌ها می‌شود، پنج سال از دولت گذشته است و پنج سال است که این موضوع را می‌گویم که هیچ نسبتی با آقای رئیس‌جمهور ندارم.

وی که در برنامه دستخط سخن می‌گفت با اشاره به عملکرد خود در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگریگفت: مرداد سال گذشته که رئیس این سازمان شدم، ۳درصد کاهش گردشگر ورودی داشتیم اما خوشبختانه موفق شدیم در پایان سال گذشته ۴درصد رشد را تجربه کنیم.

مونسان تصریح کرد: در چهارماهه اول امسال نیز شاهد رشد ۳۸ درصدی ورود گردشگران بودیم. عمده این گردشگران از کشورهای عراق، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عربستان هستند، از کشورهای منطقه‌ای عمدتاً رشد ورود گردشگر داشته‌ایم اما از کشورهای اروپایی کاهش داشتیم که این کاهش به‌خاطر هراسی است که درباره سفر به ایران ایجاد شده است. البته گردشگران برنامه سفر خود به ایران را کنسل نکرده‌اند و اعتقاد دارم یک مدت که بگذرد به نقطه تعادلی بازخواهد گشت.

وی افزود: به‌زودی گردشگران متوجه می‌شوند اتفاقاتی که ترامپ از آن دم می‌زند اقتصادی است و بحث امنیتی نداریم. امنیت کشور برقرار است و این امنیت موجود موضوع مهمی است که بابت آن باید هر روز شکرگزار باشیم.

تلاش دولت برای کاهش قیمت بلیت هواپیما

مونسان درباره گرانی هزینه برخی سفرهای داخلی همچون سفر به کیش که گران‌تر از سفر ترکیه تمام می‌شود نیز اظهار کرد: ما تلاش کردیم بسته‌های ارزان سفر را تولید کنیم اما واقعیت این است که ابزارهای مستقیم ما کم است و در بسیاری از مواقع ما نیاز داریم که بسیاری از دستگاه‌ها با ما همکاری کنند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تلاش دولت برای برگشت هزینه بلیت هواپیما به وضعیت قبل خبر داد و گفت: با معاون‌اول رئیس‌جمهور مکاتبه داشتیم و وزیر راه نیز از گرانی بلیت هواپیما نگران است، زیرا دولت موافق گرانی بلیت هواپیما نیست. دوستان تلاش می‌کنند تا هزینه بلیت هواپیما به حالت قبل برگردد.

مونسان درباره اینکه اگر دولت موافق گرانی بلیت هواپیما نیست چرا نظارت بیشتری نمی‌کند؟ توضیح داد: این مسئله چندوجهی است مثلاً در گذشته فعالان این عرصه در حوزه هواپیمایی ارز دولتی می‌گرفتند ولی هم‌اکنون این‌گونه نیست.

معاون رئیس‌جمهور درباره تأثیرات اقتصادی ورود گردشگر به کشور اشاره کرد و با بیان این‌که ورود هر گردشگر به‌اندازه صادرات ۳۰ بشکه نفت برای کشور درآمد دارد، گفت: ما گردشگران سلامت داریم که حدود ۲۵۰۰ دلار و گردشگر زیارتی داریم که بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار برای کشور درآمدزایی دارند، متوسط درآمد ورود هر گردشگر حدود ۱۵۰۰ دلار است، اگر هر بشکه نفت را ۵۰ دلار در نظر بگیریم، ورود هر گردشگر برابر با صادرات ۳۰ بشکه نفت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار