کد خبر: ۶۷۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ 11 November 2018

تابناک / سارا بهمنیار بانوی کاراته کار گیلانی در اولین حضورش در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان با درخشش مدال برنز این مسابقات را کسب کرد.

دبیر هیات کاراته استان گیلان شنبه شب در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بهمنیار به همراه تیم ملی کاراته بانوان ایران در رقابت های بزرگسالان جهان در مادرید اسپانیا موفق شد مدال برنز وزن 50- کیلوگرم را کسب و در اولین حضورش در رقابت های قهرمانی بزرگسالان جهان روی سکوی سوم قرار گیرد.
حامد زیکساری افزود: در جریان این رقابت ها امشب در مادرید اسپانیا در رقابت رده بندی وزن 50- کیلوگرم بانوان بزرگسال جهان، سارا بهمنیار ورزشکار شایسته گیلانی مقابل تاتیاناریبالچنکو از روسیه قرار گرفت که در نهایت توانست در یک دیدار برتر با نتیجه پنج بر صفر حریفش را شکست دهد و به مدال برنز این رقابت ها دست یابد.
وی اضافه کرد: این کاراته کار شایسته و ملی پوش گیلانی در جریان این رقابت ها و در اولین مبارزه خود ابتدا نماینده لتونی را پیش رو داشت که موفق شد در یک مبارزه برتر با نتیجه هشت بر صفر کریستین ویچا را شکست دهد. 
وی ادامه داد: این ملی پوش شایسته گیلانی در دومین دیدار ران رانلی از چین دارنده عنوان نایب قهرمانی آسیا را پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران شکست داد و در سومین بازی نیز با آیچا سیاح از مراکش رو در رو شد که با نتیجه سه بر یک حریفش را مغلوب کرد. 
وی بیان کرد: بهمنیار در ادامه رقابت های کاراته قهرمانی جهان مقابل سراپ اوزچلیک از ترکیه دارنده عنوان قهرمانی جهان و طلا، نقره و برنز اروپا قرار گرفت که در نهایت با نتیجه سه بر 2 مغلوب حریف قدرتمند خود شد. 
به گفته زیکساری ، این کاراته کار گیلانی در جدول شانس مجدد، با نتیجه 2 بر صفر جلنا ملیوچویچ از صربستان را شکست داد و به دیدار رده بندی صعود کرد که در این دیدار نیز موفق به شکست حریف روسی خود شد. 
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر حضور سارا بهمنیار که به عنوان کاراته کار در تیم ملی بانوان در رقابت های قهرمانی جهان در اسپانیا حضور یافته، سیده ستاره موسوی به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان بزرگسال ایران ، سعید حسنی پور به عنوان کمک مربی تیم ملی مردان و مسعود رهنما به عنوان عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی کاراته از استان گیلان در رقابت های جهانی حضور دارند. 
در بیست و چهارمین دوره پیکارهای کاراته قهرمانی جهان در اسپانیا ، یک هزار و 117 کاراته کار از 140 کشور با هم در مادرید رقابت می کنند و شش کاراته کار از ایران نیز در دو بخش مردان و بانوان در این مسابقات حضور یافتند که در رقابت های انفرادی موفق به کسب یک مدال طلا، یک مدال نقره و 2 مدال برنز شدند.
سارا بهمنیار طی سال گذشته در وزن 50- کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره مسابقات امیدهای جهان در اسپانیا، مدال نقره مسابقات امیدهای آسیا در قزاقستان و همچنین مدال نقره لیگ جهانی کاراته وان ژاپن شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار