کد خبر: ۶۷۷۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴ 07 November 2018

تابناک / به دلیل بارندگی شدید شب گذشته در غرب گیلان، دهستان ضیابر و بهمبر دچار سیل گرفتگی شد که در این راستا خسارات وارده به مردم این روستا نسبت به سیل ماه گذشته کاهش یافته است.

 

 

 

بارش شدید باران در صومعه‌سرا سبب وقوع سیل در دهستان ضیابر، روستای بهمبر و روستای تنیان شد، این سامانه بارشی که از روز گذشته وارد این شهرستان شد موجب بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سرایزر شدن آن به سمت منازل مردم گردید.

 

شب گذشته عده زیادی از مردم ضیابر به صورت خودجوش به کمک مسافران در راه مانده شتافتند و به داد خانوارهایی که وسایل منزلشان به زیر آب رفته بودند رفتند تا میزان خسارات وارده سیل به آنها را کاهش دهند.

 

میزان سیل در منطقه ضیابر به حدی بود که بازار ضیابر غلطان در آب بود و بازاریان برای اینکه از ورود آب به مغازه‌هایشان جلوگیری کنند تا صبح در بازار ماندند.

 

در این راستا گفت‌وگوی تلفنی با فرماندار صومعه‌سرا انجام داده‌ایم تا اطلاعات دقیقی را از این سیل بدست آوریم؛

 

 

خسارات ناشی از سیل محسوس است

مهندس علی فتح‌اللهی، فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه از دیشب بارندگی شروع و باعث جریان سیل در مناطقی از شهرستان صومعه‌سرا شد، اظهار کرد: بیشترین مورد سیل در منطقه ضیابر، بهمبر و تنیان گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه حجم سیل و طغیان رودخانه در منطقه ضیابر بالا بود و وارد بازار شد، افزود: اقداماتی که بین سیل قبل و این سیل انجام شده ، خسارات وارده نسبت به قبل کمتر بوده است.

 

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه در منطقه تنیان هم مناطقی که لایروبی صورت گرفته است، مشکلی ایجاد نشد و شاهد رانش زمین و کوه نبودیم، گفت: مسئولان مربوطه در حال اماده باش هستند تا مجددا کارهای بعد سیلاب که شامل بررسی خسارات، بازدید از مناطق و منازل سیل زده است را انجام دهیم.

 

فتح‌اللهی با بیان اینکه هلال احمر و دستگاه های خدمات رسان در حال انجام خدمات رسانی به مردم هستند، تصریح کرد: خسارات محسوس است و انتقال آب به دلیل لایروبی‌هایی که از سیل گذشته تا کنون انجام شده، کمتر می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که لایروبی‌ها و ساماندهی ها را بیشتر انجام دهیم، خاطرنشان کرد:چندین دستگاه بیل مکانیکی،لودر و... در مناطق رودخانه کار می کنند تا ازین پس شاهد وقوع سیلاب در هیچ منطقه‌ای نباشیم.

 

فرماندار صومعه‌سرا از شهروندان خواست از حاشیه رودخانه‌ها و نیز کوه‌ها فاصله بگیرند و افزود: باید با رعایت مسائل ایمنی از وقوع خسارات جلوگیری کنیم.

 

زمین کوچه معلم ۸ ضیابر در حال رانش

یکی از اهالی کوچه معلم ۸ ضیابر اظهار کرد: کوچه معلم ۸  که فاقد آسافلت است در حال رانش می باشد و نیاز مبرم است که مسئولان نسبت به بازسازی این کوچه اقدام نمایند.

 

یکی دیگر از اهالی منطقه ضیابر با بیان اینکه صدایم را به مسئولان برسانید،‌گفت: کوچه سردار جنگل ضیابر با بارش هر باران به زیر آب می‌رود و خواهشمندیم که هر جه زودتر به مشکل ما رسیدگی کنید.

 

یکی از بازاریان ضیابر تصریح کرد: با توجه به اینکه آب رودخانه مرغک نسبت به بامداد امروز نشست کرده است،‌اما همچنان سطح بازار مالامال از آب باران است و وقتی در آنجا قدم می‌گذاریم شن ابناشته شده در سطح معابر به راحتی احساس می شود.

 

گفتنی است؛ هم اکنون تمام عوامل امدادی و دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان صومعه‌سرا در حالت آماده باش هستند تا هر چه سریعتر مردم را از بحران پیش آمده رهایی دهند.

 

شبستان/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار